انواع شیر پرکن پکیج

شیرپر کن

انواع شیر پرکن پکیج

وظیفه انواع شیر پرکن پکیج، این است که توسط آن مدار گرمایش دستگاه پرمیشود.  این قطعه نقش بسزایی در تنظیم فشار دستگاه دارد. فشار پکیج به طور معمول بین 1 تا 1.5 بار است، که در این حالت باید شيرپرکن بسته باشد. در حقیقت شیر پرکن ها، رابط بین آب مصرفی و سیستم گرمایشی پکیج هستند. به طور کلی هدف از استفاده از این شیر در راستای افزایش آب پکیج است.

انواع شیر پرکن پکیج شوفاژ شامل: شیر پرکن دستی و شیر پرکن اتوماتیک هستند.

اصلی ترین وظیفه ی آن ها صرف نظر از مدلی که دارند افزایش آب پکیج است.

شیرپرکن اتوماتیک این اطمینان را به شما می دهد که آب گرم دوباره به سمت لوله اصلی برنمی گردد.

بررسی انواع شیر پرکن پکیج دیواری

پکیج های دیواری مختلف نباید هیچی آبی از دست بدهند، آب در داخل یک مدار بسته در لوله های پکیج و لوله های ارتباطی با آن در رفت و آمد است. به همین ترتیب همیشه مقداری آب در داخل پکیج باقی است.

ممکن است به دلیل نشتی های کوچک در مسیر مدار حرکت آب یا به دلیل اشتباه در سرویس و تمیر پکیج، از آب داخل منبع انبساط پکیج کمی آب کم شود.

در این وضعیت اگر پکیج از مدل های قدیمی باشد، چون شیر پرکن اتوماتیک نیست کمبود میزان آب دستگاه را به صورت اتوماتیکی قابل تشخیص نیست و باید از شیر پرکن دستی استفاده کنند تا میزان آبی که به هدر رفته را یتوان جبران کنند.

استفاده ازشیر پرکن اتوماتیک پکیج دیواری در سال های اخیر رواج پیدا کرده است . در بیشتر پکیج ها منبع انبساط و شیر پرکن دستگاه از یکدیگر مجزا هستند.

در پکیج هایی که از این  شیر پرکن های اتوماتیک استفاده می کنند، در اثر کمبود آب در دستگاه، شیرپرکن خود به خود باز شده و آب را به داخل پکیج می کشاند. شیر پرکن های اتوماتیک از برگشت آب به داخل سیستم جلوگیری می کنند.

انواع شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور

در حقیقت دو نوع شیرپر کن در انواع پکیج های قدیمی و جدید وجود دارد :

دستی

اتوماتیک

شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور، شیر پرکن پکیج بوتان از انواع این شیرپاکن ها هستند. وجود شیرپرکن در پکیج حیاتی است به طوری که بدون استفاده از شیر پرکن پکیج نمی‌تواند مشکل افت فشار پکیج را برطرف کند.

محل قرارگیری شیر پرکن در پکیج های دیواری

این قطعه در مسیر برگشت شوفاژها نزدیک به پمپ تعبیه می شود. البته این قطعه می تواند در موارد محدودی در مسیر رفت شوفاژ نیز قرار بگیرد. یکی دیگر از مزایای شیرپرکن ها، تخلیه فشار پکیج است.

 

نحوه تست کردن شیر پرکن پکیج های دیواری به چه صورت است؟

می توانید از طریق باز کردن شیر پرکن از سالم بودن یا نقص آن مطلع شوید. در صورت معیوبی شیرپرکن فشار آب مدار گرمایش بالا می رود و از شیر به طو مکرر آب خارج می شود.

 

علائم خرابی انواع شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور

شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور ممکن است به دلیل وجود املاح سنگین در آب مصرفی و جمع شدن این رسوبات در لوله های داخلی پکیج خراب شود. با جمع شدن این رسوبات دیگر شیر پرکن توانایی کنترل ورود و خروج آب را ندارد.

اگر شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور m24ff شما بدون اینکه پکیج را باز کنید افزایش فشار دارد. در واقع شیر پر کن معیوب است. زیرا فشاردر پکیج نشانه خرابی شیرپرکن است.

ممکن است یک نشتی در شیر پرکن باعث افت فشار در پکیج  شما شود.

مهمترین علائم یک شیرپرکن معیوب

افت فشار در پکیج

بروز نشتی در محل شیر پرکن

فشار در مدار

باز بودن شیر آب سرد

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید ازاین تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین وارد کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

فرتاک ایران وارد کننده قطعات پکیج

 

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.