علت ارور پکیج چیست؟

علت ارور پکیج چیست؟

بسیاری از دوستان به دنبال پیدا کردن جواب این سؤال هستند که علت ارور پکیج چیست؟ البته لازم به ذکر است که در انواع پکیج های دیواری در واقع علت مشابه می‌باشد و فقط تفاوت در نوع آلارم یا ارور (کدخطا)  می‌باشد.

علت ارور پکیج

در ادامه برخی از دلایلی که باعث ارور پکیج می‌شود را شرح میدهیم:

  •  فشار بار پکیج پایین است.
  • قطعی گاز ورودی
  • خرابی شیرهای زیر پکیج
  • وجود اشکال در شیرهای رفت و برگشت رادیاتور
  • خرابی برد الکترونیک پکیج
  • معیوب بودن پمپ سیرکولاسیون
  • خرابی سنسور حرارتی
  • وجود اشکال در مجموعه فن و پرشر هوا
  • وجود اشکال در سیستم جرقه زنی و یون تشخيص شعله
  • رسوب داشتن زیاد پکیج دیواری
  • خرابی شیر موتوری
  • و…

ارور پکیج چیست؟

در پکیج ها ده سال گذشته سیستمی به عنوان عیب یابی اتوماتيک وجود دارد. در این پکیج ها تمام قطعات پکیج به نحوی با برد کنترل در ارتباط هستند. برد الکترونیک که در واقع مغز اصلی دستگاه می‌باشد بوسیله برخی سنسورها در صورت بروز هر گونه مشکل اوپراتور را از عیب مورد نظر آگاه می‌سازد.

بدین ترتیب وقتی دستگاه خاموش شود برد الکترونیک به صورت دقیق مشکل بوجود آمده را به ما اعلام می‌کند و به همین خاطر عیب یابی بسیار آسان خواهد شد.

برد کنترل برای آگاه کردن ما از عیب بوجود آمده اگر پکیج آنالوگ باشد بوسیله چشمک زدن برخی از چراغ های روی پانل و اگر دیجیتال باشد بوسیله حروف و اعداد لاتین روی نمایشگر ظاهر می شود.

پس با این توضیحات فهمیدیم چشمک زدن چراغ های روی پانل و یا حروف و اعداد لاتین روی نمایشگر به عبارتی کد خطا یا ارور نامیده می‌شود و هر ارور معنا و مفهوم خاص خود را دارد که معمولا تولید کنندگان پکیج های دیواری کلیه ارور های مربوط به دستگاه را در دفترچه راهنمای محصولات خود اعلام می‌کنند.

ارور های پکیج دیواری به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

به طور معمول ما دو نوع ارور داریم:

  1. ارورهایی که در صورت بروز، عملکرد پکیج را به طور کامل مختل می‌کند. این ارورها به خاطر وجود مشکل در یکی از قطعات اصلی پکیج بروز می‌کند.
  2. ارورهایی که در حین کارکرد دستگاه بروز می‌کند ولی عملکرد دستگاه را مختل نمی‌کند. این ارور ها معمولا به واسطه شرایط دستگاه گاها در حین عملکرد بروز کرده و مجدد ناپدید می‌شوند. مثل ارور رسوب داشتن پکیج.

علت ارور پکیج ایران رادیاتور

علت ارور پکیج ایران رادیاتور نیز دلایل مختلفی دارد و به خاطر یک مشکل دستگاه ارور نمی‌دهد.  برای دسترسی به علت ارور  پکیج باید این کد خطا را روی کاغذ یادداشت کنید.

در نهایت با مطالعه دفترچه راهنمای پکیج، ابتدا مدل پکيج دیواری خود را در بین برندهای موجود پیدا کنید و سپس شرح عیب مورد نظر را با ارور یادداشت کرده بررسی کنید.

علت ارور 40 60 80 ایران رادیاتور

دلیل اصلی این ارور وجود اشکال در فن می‌باشد.  90 اصلی به دلیل خرابی برد است .

علت ارور سایر پکیج ها

علت ارور پکیج های دیگر مانند ایساتیس، بوتان و یا لورچ نیز به مشابه پکیج های ایران رادیاتور دلایل متفاوتی میتواند داشته باشد. و هر ارور نشان دهنده وجود اشکال در یک قسمت از دستگاه می‌باشد که با مراجعه به دفترچه راهنما به بررسی ارور مورد نظر بپردازید. مثلا در پکیج های بوتان کالدا ونزیا و اپتیما ارور دستگاه از طریق چشمک زدن چراغ قرمز و سبز رنگ مشخص میشود.

ولی به طور کلی مهمترین دلیل ارور دادن در انواع پکیج دیواری کم بودن فشار بار میباشد. اگر عقربه فشار بار کمتر از یک بار است باید از طریق شیر پرکن اقدام به بالا بردن فشار پکیج کنید تا ارور  رفع شود.

 

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید از این تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین وارد کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.