علت جرقه زدن پیاپی پکیج

علت جرقه زدن پیاپی پکیج

پکیج‌ها به دلیل بالا رفتن سطح ایمنی و کاربرد‌های متنوع در انواع ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل حساسیت بالای قطعات ممکن است هر یک از آن‌ها دچار مشکل شده و موجب توقف کارکرد عادی دستگاه شود. یکی از مشکلات رایج در پکیج‌ها، جرقه زدن یکسره آن‌ها می‌باشد.

در این مقاله به منظور یافتن علت جرقه زدن مداوم پکیج، را مورد بررسی قرار داده و راه حل‌هایی را برای رفع مشکل پیشنهاد می‌دهیم.

روش تست الکترود جرقه زن

به نحوه اتصال الکترود به بدنه دستگاه و جرقه زدن آن توجه کنید. الکترود جرقه زن نباید از هیچ طرفی به بدنه دستگاه اصابت کرده باشد.

دلیل جرقه زدن مداوم شعله پکیج

این مشکل به صورت ناگهانی اتفاق افتاده و برای رفع آن باید به بررسی و تست قطعات بپردازیم و قطعات معیوب را تعویض نماییم.

دلایل متنوعی منجر به جرقه زدن مداوم شعله پکیج می‌شود. دلیل جرقه زدن مداوم شعله پکیج عبارتند از:

1)      نوسانات جریان برق

از دلایل اصلی  جرقه زدن پیاپی پکیج، نوسانات جریان برق درون دستگاه بوده که علاوه بر آسیب به سیستم احتراق پکیج، موجب خرابی قطعات دیگر نیز خواهد شد. اتصالی کردن مشعل پکیج و سوختن آن موجب عدم کارکرد صحیح شعله پکیج و جرقه زدن یکسره آن می‌شود.

2)      کمبود میزان آب داخل مدار گرمایش پکیج

خرابی منبع انبساط پکیج و وجود نشتی در مسیر جریان آب یا پوسیدگی اتصالات و شیر‌های مربوطه موجب کمبود میزان آب داخل مدار گرمایش پکیج خواهد شد. به منظور حفظ ایمنی پکیج هنگامی که میزان آب داخل دستگاه از مقدار نیم بار کاهش پیدا کند، کلید نیم بار فعال شده و از روشن شدن پکیج جلوگیری می‌کند.

3)      هوا گرفتن مدار گرمایش پکیج

4)      ورود آب به داخل شعله پکیج

5)      خرابی پمپ سیرکولاتور پکیج

ضعیف بودن پمپ پکیج و روشن نشدن آن باعث عدم جریان یافتن آب در سیستم شده و عملکرد عادی سیستم احتراق و روشن شدن مشعل پکیج را دچار مشکل می‌کند. برای تست پمپ پکیج لازم است، با علائم خرابی پمپ پکیج آشنا شوید و پس از بررسی پمپ و اتصالات آن در صورت نیم سوز شدن یا سوختن کامل پمپ اقدام به تعویض یا تعمیر آن توسط تعمیرکار نمایید.

6)      معیوب شدن الکترود یون

7)      کم شدن فشار گاز ساختمان

این اتفاق در فصل زمستان بیشتر رخ می‌دهد. عامل اصلی تشکیل شعله در پکیج، وجود گاز به میزان کافی می‌باشد. در صورت کم شدن فشار گاز، تشکیل شعله به درستی انجام نشده و شعله ضعیف می‌باشد.

8)      عدم تخلیه صحیح دود

9)      خراب شدن برد الکترونیکی دستگاه

10)  عدم تنظیم درست فاصله جرقه زن با بدنه پکیج

دلیل اصلی جرقه زدن مداوم پکیج در حالت زمستانه

همان طور که می‌دانیم پکیج‌ها دارای عملکرد تابستانه و زمستانه هستند. در فصل زمستان به دلیل کاهش شدید دما و یخ زدن لوله‌های انتقال گاز شاهد افت شدید فشار گاز در ساختمان‌ها هستیم. عدم قرار‌گیری درست شعله روی یون‌های الکترود هنگام روشن شدن پکیج باعث عدم تشخیص وجود شعله توسط یون شده و در نتیجه برد الکترونیکی دستگاه دستوری را مبنی بر قطع شعله صادر می‌کند. در صورت تکرار این مسأله و خاموش و روشن شدن شعله، شاهد جرقه زدن مداوم پکیج خواهیم بود. به همین دلیل برد کنترلی موجب قطع عملکرد شعله شده و در نهایت چراغ دستگاه قرمز ثابت خواهد شد.

به منظور برطرف کردن مشکل جرقه زدن مداوم پکیج در حالت زمستانه کافی است پیچ پلاستیکی شیر کنترل گاز را در جهت عقربه ساعت چرخانده یا موقعیت میله یون تشخیص شعله را پس از باز کردن درب محفظه احتراق جا به جا نمایید.

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید ازاین تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین وارد کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.