علت خاموش شدن پکیج

علت خاموش شدن پکیج

علت خاموش شدن پکیج وابسته به فاکتورهای مختلفی است. به همین دلیل نمی توان یک راهکار ثابت برای حل مشکل معرفی کرد. در صورتی که پکیج منزل شما به طور ناگهانی خاموش می شود، حتما اقدامات تعمیر را به افراد کاربلد بسپارید تا بتوانید از عیب یابی دقیق مطمئن باشید. چرا پکیج خاموش می شود؟

علت خاموش شدن پکیج چیست؟ چه عواملی می تواند سبب خاموش شدن ناگهانی پکیج باشد؟ آیا دلایل خرابی و ایجاد مشکل خاموشی پکیج ها در برندهای مختلف یکسان است ؟ در صورت مواجه شدن با مشکل  خاموشی پکیج لازم است چه نکاتی را در اولویت قرار دهیم؟ در ادامه به بررسی اطلاعات مطلوب در مورد دلایل خاموش شدن پکیج  خواهیم پرداخت ، با ما همراه باشید.

علت خاموش شدن پکیج می تواند به فاکتورهای مختلفی بستگی داشته باشد به همین دلیل نمی توان یک راهکار ثابت برای حل مشکل معرفی کرد.

در صورتی که پکیج منزل شما به طور ناگهانی خاموش می شود، حتما اقدامات تعمیر را به افراد کاربلد بسپارید تا بتوانید از عیب یابی دقیق مطمئن باشید. هرگونه سهل انگاری در فرایند تعمیر دردسرهای بسیاری به همراه خواهد داشت.  امروزه پکیج ها از مهمترین تجهیزات، در ساختمان های مسکونی و اداری میباشند. روز به روز نیز به کارایی آنها افزوده می شود. اگر اقدامات نگهداری و سرویس دوره ای آنها،  به خوبی در اولویت قرار نگیرد در این صورت گرفتار خرابی های زودهنگام خواهیم بود. پس در ابتدا سعی کنید دستورالعمل های لازم برای استفاده از آنها را جدی بگیرید.

مهمترین دلایل خاموش شدن پکیج

از اصلی ترین دلایل خاموش شدن ناگهانی پکیج ها می توان موارد زیر  را نام برد:

 1.نبودن آب کافی در بخش مدار گرمایش

اگر  علت خاموش شدن پکیج به خاطر کم بودن آب مدار گردش است،  در این صورت شیر مدار را باید باز کنید و از تمیز بودن صافی مدار به طور کامل مطمئن باشید. کم بودن تعداد رادیاتورها نیز می تواند مشکل روشن و خاموش شدن پکیج ها را به وجود آورد. در این صورت باید تعداد رادیاتورها به تعداد مناسب افزایش یابد.

2.هوا گیری مدار گرمایش

اگرعلت خاموش شدن پکیج ، مربوط به هوا گیری مدار گرمایش است در این صورت باید اقدامات هواگیری پکیج توسط تکنسین های کاربلد دنبال شود. در صورتی که دلیل ایجاد این مشکل به انسداد و گرفتگی مدار گرمایش مربوط باشد، باید وجود گرفتگی در لوله ها بررسی شود و فرایند سختی گیر پکیج در اولویت قرار گیرد.

3.خرابی در پمپ پکیج

در برخی از مواقع نیز خرابی پمپ می تواند علت خاموش شدن پکیج باشد، در این صورت اگر پمپ بسوزد، پکیج به هیچ وجه روشن نمیشود ولی اگر عملکرد آن ضعیف شود شاهد روشن و خاموش شدن پکیج خواهیم بود که باید اقدامات تعویض یا تعمیر  انجام گردد.

4.داغ شدن پکیج

لازم به ذکر است داغ شدن پکیج به طور خود به خودی می تواند ریشه در خرابی عملکرد سنسورها داشته باشد. پایین بودن میزان آب ورودی نیز می تواند این مشکل را ایجاد کند. برای هر ایراد، باید قسمت های مختلف مورد ارزیابی قرار گیرند تا عیب یابی به صورت دقیق انجام شود.

تنظیم نبودن شعله، خرابی کلید های مختلف، گرفتگی مسیر آب  و … از علل های اصلی داغ شدن پکیج است.

این کار فقط از عهده ی یک تکنسین کاربلد و با تجربه ساخته است. در حال حاضر قیمت درخواستی برای خرید انواع مختلف از پکیج ها و همچنین قطعات آنها به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش یافته است، به همین دلیل هرگونه سهل انگاری در فرایند تعمیر و تعویض قطعات می تواند خسارت زیادی به همراه داشته باشد.

 

5.کم شدن فشار گاز در پکیج

اگر فشار گاز یا شعله کم شود می توانیم روشن و خاموش شدن پکیج ر اببینیم در این صورت باید گاز ورودی به دستگاه بررسی شده و میزان آن افزایش یابد. تخلیه نشدن دود از دیگر مشکلات برای خاموشی پکیج ها معرفی می شود. این ایراد فنی از عدم نصب صحیح ناشی می شود به همین دلیل اقدامات نصب را حتما به افراد کاربلد بسپارید.

6.خرابی الکترود یون پکیج

در آخر لازم است بگوییم خرابی الکترود یون نیز می تواند زمینه ای برای خاموش شدن پکیج باشد در این حالت نیز باید وجود ایراد در شعله بررسی گردد.

7.خراب شدن برد پکیج دیواری

اگر هیچ یک از دلایل قبلی سبب خاموش شدن پکیج نشود در این صورت مشکل مربوط به برد پکیج است.

اگر دقت برد کمتر باشد و توانایی لازم برای تشخیص میزان و کیفیت شعله را نداشته باشد در این صورت خاموش شدن پکیج از اصلی ترین اتفاقی است که رخ می دهد. این مشکل معمولا برای پکیج های برند بوتان  مشاهده می شود.

انسداد و ایجاد گرفتگی مدار گرمایش، تخلیه نشدن دود موجود در پکیج و نصب اشتباه دودکش از دیگر دلایلی است که باعث خاموش شدن پکیج دیواری می شود.

آیا علت خاموش شدن پکیج در برندهای مختلف، متفاوت است؟

در همه ی برند ها یکسان نیست. خرابی قطعات مختلف در  پکیج های گوناگون می تواند زمینه ی لازم برای خاموش شدن پکیج را تشدید دهد. در برخی از مواقع در دفترچه ی راهنمای پکیج ، اطلاعات مفیدی  در مورد خاموش شدن ناگهانی پکیج ارائه می شود.

یک تکنسین با تجربه و حرفه ای به راحتی می تواند متناسب با نوع برند ، راهکارهای مطلوبی را برای تعمیر در اولویت قرار دهد.

 

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید از این تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین واردات کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.