نحوه راه اندازی پکیج

نحوه راه اندازی پکیج

اگر پکیج دیواری جدیدی تهییه کرده اید بهتر است از افراد متخصص بخواهید که نحوه راه اندازی پکیج را به شما آموزش دهند،البته اگر در فصل زمستان یا بنا به شرایطی خودتان خواستید پکیج دیواری را روشن کنید. میتوانید از این مقاله نیز کمک بگیرید.

برای روشن کردن پکیج دیواری کافی است نکات زیر را رعایت کنید.

1-همه شیرها را بررسی کرده و در حالت روشن خود قرار دهید.

اگر پکیج شما مدتی خاموش بوده ، شیر گاز آن احتمالاً بسته شده است. اطمینان حاصل کنید که همه شیرها در وضعیت روشن خود هستند. برای مشاهده لیست کامل سوپاپ هایی که باید باز شوند ، به دفترچه راهنمای پکیج خود مراجعه کنید.

 2-دریچه های مسدود کننده و گیج آب را باز کنید.

اطمینان حاصل کنید که کنترل کننده های ایمنی سطح آب خاموش شده اند: گیج و ستون آب به شما این امکان را می دهد تا سطح آب را بصورت بصری بررسی کنید و اغلب آن ها کنترل دیجیتالی سطح را نیز دارند. در صورت افت سطح آب هنگام کار ، خاموش شدن ایمنی اتوماتیک باعث می شود پکیج دیواری خاموش نشود. بازکردن این شیرهای خاموش باعث می شود که پکیج دیواری به درستی پر شود. اطمینان حاصل کنید که کنترل های ایمنی خاموش اند تا هرگونه گرفتگی از بین برود و پکیج دیواری را راه اندازی آماده کنید.

3- شیرهای تخلیه پایینی پکیج را ببندید، سپس دریچه های تهویه بالایی را باز کنید.

اگر شیرهای تخلیه باز باشند ، قبل از پر کردن پکیج دیواری باید آنها را ببندید. هنگام پر کردن پکیج دیواری، دریچه های تهویه بالا باید باز شوند. سایر شیرهای عملکردی نیز ممکن است نیاز به باز و بسته شدن داشته باشند.

4-شروع به پرکردن پکیج با آب نرم کنید.

حال پکیج دیواری باید آماده راه اندازی باشد. شروع به پر کردن پکیج با آب کنید. در پکیج های کم فشار از آب نرم استفاده کنید.

5-مواد شیمیایی تصفیه آب ، از جمله مواد شیمیایی جاذب اکسیژن را همراه آب به پکیج تزریق کنید.

هنگامی که پکیج دیواری با آب پر می شود، مواد شیمیایی نیز باید همزمان تزریق شود. افزودن  این مواد شیمیایی پس از ریختن آب بسیار دشوارتر است. مواد شیمیایی به کار رفته بسته به خلوص آب  و نوع پکیج دیواری شما متفاوت است.

6- سیستم سوخت رسان را باز کرده و پکیج دیواری را روشن کنید.

پس از پر شدن پکیج توسط آب، با دقت فشار را تا میزان 10 الی 15 PSIG افزایش داده، و سوپاپ هوا را باز کنید. نمودار روند گرم شدن پکیج دیواری باید کاملا مطابق دستورالعمل کارخانه باشد. منحنی گرم شدن استاندارد برای پکیج های دیواری معمولی افزایش دمای آب بیش از 100 درجه فارنهایت در ساعت را توصیه نمی کند. به دستورالعمل های راهنمای پکیج خود مراجعه کنید.

نکته کلیدی در اینجا این است که پکیج را بیش از حد پر نکنید. حرارت را به طور مداوم بالا ببرید تا از آسیب دیدن پکیج دیواری جلوگیری شود. فولاد نیز مانند سایر مواد ، با گرم شدن منبسط می شود. به دلیل ماهیت پیچیده نحوه مونتاژ پکیج های دیواری، گرم شدن سریع می تواند باعث انبساط شدید و آسیب به پکیج دیواری شود. دستورالعمل های کارخانه باید به دقت دنبال شود.

7-هنگامی که فشار به 10-15 PSIG می رسد، دریچه بالایی را ببندید و پکیج دیواری را به آرامی به فشار عملیاتی برسانید.

هنگامی که حرارت معین به حد پایداری رسید، شروع به بالابردن فشار پکیج دیواری کنید. طبق دفترچه راهنمای کارخانه عمل کنید.

8- نمونه ای از آب پکیج را جمع آوری کرده و غلظت های شیمیایی مواد را در آن بررسی کنید.

در صورت لزوم غلظت شیمیایی مواد را ارزیابی و تعدیل کنید و برنامه ای برای حفظ مداوم این شرایط تدارک ببینید.

توجه: روش راه اندازی پکیج دیواری ها متفاوت است. مثل همیشه طبق دستورالعمل های سازنده پکیج عمل کنید.

آموزش نحوه راه اندازی پکیج ایران رادیاتور 

روشن کردن پکیج ایران رادیاتور نیاز به انجام مراحل گوناگونی است. برای روشن کردن این برند از پکیج مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1-  وصل دو شاخه شاخه

2-  روشن کردن پکیج

3- باز کردن آب سرد

4- باز کردن آب گرم

5- بررسی عملکرد پتانسیومتر و دما

6-  تنظیم درجه آب گرم 45 درجه

7-  3 بارخاموش و روشن کردن مشعل

8- چک کردن فشار آب

9-  کنترل جرقه دستگاه

10- علامت خورشید برای تابستان و برف برای زمستان

11-  تنظیم دمای اولیه بر روی عدد 50

 چگونه پکیج آریستون را روشن کنیم:

پکیج گرمایشی دارای قطعه ای به نام پرشر سوئیچ است که برای بررسی فشار آب است و باید فشار سنج در محدود 0.6 الی 1.5 بار قرار بگیرد.

بخشی به نام شیر پر کن وجود دارد که برای تنظیم فشار داخل مدار گرمایش است. دسته پلاستیکی آبی رنگ را  کمی بچرخانید. آب سرد وارد مدار گرمایش می شود و موجب افزایش عقربه فشارسنج می شود. زمانی که فشار به 1.5 بار رسید باید شیر پرکن را به سمت راست بچرخانید.

نحوه راه اندازی پکیج بوتان:

1- تنظیم  فشار بر روی 5/1

2-  اگر افت فشار  وجود دارد باید شیر کوچک زیر پکیج روشن شود.

3-  وقتی فشار به 5/1 رسید شیر را ببنید.

4-  باز کردن فلکه های شیلنگ آب زیر پکیج

5-   اطمینان از باز بودن شیر رادیاتور

6-   پکیج را در حالت مناسب با فصل قرار دهیم

 

 

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید از این تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین واردات کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.