چگونه مشکلات افت فشار پکیج دیواری را برطرف کنیم؟

چگونه مشکلات افت فشار پکیج دیواری را برطرف کنیم؟

یکی از پرسش‌ها متداول مصرف کنندگان که به طور معمول با آن مواجه هستند این است که چگونه مشکلات افت فشار پکیج دیواری را برطرف کنیم؟ افت فشار پکیج یکی از مهم ترین مسائلی است که بیشتر مصرف کنندگان پکیج را درگیر خود می کند که این مشکل بسیار ساده حل می شود. در اینجا قصد داریم دلایل افت فشار پکیج را بررسی کنیم و راه حل های بسیاری را به مصرف کنندگان ارائه دهیم.

در بیشتر ساختمان ها اکثر مهندسان برای راه اندازی سیستم گرمایشی، پکیج و شوفاژ دیواری را انتخاب می کنند. به دلیل ظاهر زیبا و دارا بودن تمام اجزا در یک سیستم پکیج، عیب یابی  سیستم از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

یکی از مشکلات عظیمی که اکثرا به آن برخورد می کنند، پایین بودن فشار پکیج می باشد که باعث می شود آب پکیج گرم نشود. پکیج دیواری شما به دلایل زیادی می تواند فشار خود را از دست بدهد.

اما چگونه مشکلات افت فشار پکیج دیواری را برطرف کنیم:

سوراخ بودن مبدل حرارتی

سوراخ بودن یا باد نداشتن منبع انبساط

و خرابی شیر پر کن از دیگر عوامل مهمی هستند که باعث کم شدن فشار آب گرم در پکیج هایی مانند پکیج ایساتیس می شوند.

 پکیج هایی که بیشتر از 3 سال کار کرده اند به طور طبیعی هفته ای یکبار دارای افت فشار می شوند. پکیج های نو هر 3 هفته یکبار دچار این مشکل می شوند که در این شرایط بهتر است اطلاعاتی برای برطرف کردن این مشکل داشته باشید.

علت اول افت فشار پکیج دیواری:

خراب شدن شیر پرکن پکیج

وقتی که شیر پرکن پکیج خراب می شود شما با کاهش و افزایش فشار مواجه می شوید در واقع کاهش فشار و افزایش فشار با سرعت بسیار کم اتفاق می افتد در نتیجه در این شرایط شما با کم بودن فشار پکیج مواجه می شوید که در این صورت شیر پر کن که زیر پکیج قرار دارد باید تعویض گردد.

علت دوم پایین بودن فشار پکیج:

باز ماندن شیر پر کن

در این صورت، هنگام استفاده از آب گرم فشار آب به شدت کم می شود و در نتیجه دستگاه خاموش می شود. اول باز و بسته بودن شیر پر کن را تست کنید. شیر پر کن در حالت ساعتگرد بسته و در حالت پادساعتگرد باز می باشد.

علت سوم افت فشار پکیج دیواری:

خراب بودن منبع انبساط پکیج

منظور از خراب بودن منبع انبساط، سوراخ بودن و یا باد نداشتن آن است. یکی از مشکلات اصلی و شایعی که اکثر مصرف کنندگان پکیج با آن مواجه می شوند، مشکل منبع انبساط است که با خراب بودن منبع انبساط در این دو حالت سوراخ بودن و باد نداشتن، شما با کاهش و یا افزایش فشار پکیج مواجه می شوید. البته زمانی موجب افزایش فشار می شود که شما درجه پکیج را بر روی 60 درجه به بالا تنظیم کرده باشید.

علت چهارم افت فشار در پکیج دیواری:

نشتی آب پکیج

مشکل نشتی آب که همان مسئله نشتی مدار بسته پکیج است، یکی از دلایل اصلی کم بودن فشار در پکیج، نشتی آب می باشد حتی اگر نشتی خیلی کم باشد و در طی چندین روز آب کمی نشت کند باعث افت فشار بسیاری می شود که این نشتی از رادیاتور یا لوله های گرمایی می تواند باشد.

علت پنجم پایین بودن فشار در پکیج دیواری:

مشکل مبدل حرارتی پکیج

اگر پکیج شما دو مبدله باشد امکان سوراخ شدن آن بسیار کم است. ولی اگر پکیج تک مبدله باشد امکان این که مبدل از داخل سوراخ شود و به ندرت باعث افت فشار پکیج شود بسیار زیاد است.

علت ششم پایین بودن فشار در پکیج دیواری:

نشتی لوله های گرمایشی کف زمین:

 در صورت نشتی در این لوله ها فشار پکیج کم خواهد شد.

علت هفتم پایین بودن فشار در پکیج دیواری:

هوا داشتن و رسوب گرفتن پکیج دیواری

در صورت وجود هوا یا رسوب در سیستم گرمایشی (رادیاتور و پکیج)، شما با افت شدید پکیج مواجه می شوید در این صورت از طریق پیچ هواگیری در انتهای پکیج یا رادیاتور هوای آن را خارج کنید. همچنین به رسوب گیری پکیج دیواری بپردازید.

 

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید از این تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین واردات کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

 

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.