علائم نیاز به رسوب ‌زدایی پکیج دیواری

علائم نیاز به رسوب ‌زدایی پکیج دیواری

یکی از پرسش‌هایی که کاربران به طور معمول با آن مواجه هستند، این است که انجام رسوب‌گیری پکیج دیواری چه زمان الزامی است. برخی از علائمی که نیاز به رسوب ‌زدایی پکیج دیواری می باشد را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

دقت داشته باشید که هر یک از این نشانه‌ها،به خودی خود می‌تواند ناشی از مشکلات دیگری باشد اما به احتمال زیاد مشکل با انجام رسوب‌گیری پکیج دیواری رفع خواهد شد.

  • افت شدید و محسوس فشار آب گرم در نقاط مختلف منزل؛شیرهای حمام یا دستشویی.
  • افت فشار پکیج دیواری در گرم کردن آب؛ به طوری که با افزایش دمای پکیج، به تناسب شاهد افزایش دمای آب نخواهید بود. این اتفاق در شیرها یا شوفاژها رخ می‌دهد.
  • گاهاً آب به دمای مد نظر می‌رسد اما این اتفاق با کندی و بسیار دیر انجام خواهد شد.
  • صداهای ناهنجاری مانند تق‌تق و ضربات به قطعات داخلی هم می‌تواند نشانه محکمی باشد.
  • افزایش ناگهانی و نامنظم فشار داخلی و نوسان‌های شدید عقربه بارسنج.

این علائم نیاز به رسوب ‌زدایی پکیج دیواری دارند اما همیشه و به طور مطلق این مسئله صادق نیست. اما در کنار این نشانه‌ها، در برخی از پکیج‌های خاص، یک کد ارور خاص برای الزام به رسوب‌ گیری پکیج دیواری وجود دارد.

شما می‌توانید با مطالعه دفترچه راهنمای پکیج دیواری، همچنین کسب اطلاع از مشاوران و متخصصان مربوط به گارانتی پکیج دیواری، اطلاعات کافی را در این مورد بدست آورید. به طور مثال در پکیج دیواری ایران رادیاتور، ارور شماره 70 نشانه نیاز به انجام رسوب‌ گیری پکیج دیواری است.

معمولا در پکیج های بوتان، کد خطای E02 و A03 نشان دهنده نیاز به رسوب گیری پکیج می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ارورهای این برند پکیج دیواری مقاله “کد خطا پکیج بوتان” را مطالعه نمایید.

روش های رسوب‌ زدایی پکیج دیواری

رسوب زدایی پکیج امری تخصصی بوده و نیازمند آموزش پکیج دیواری و مهارت های مربوط به آن می باشد. معمولا رسوب زدایی پکیج دیواری با دو روش متداول انجام می گیرد که هر یک از روش ها از مراحل مختلفی تشکیل شده‌اند. این دو روش متمایز به شرح زیر هستند:

  • روش سنتی با استفاده از مواد اسیدی که در اصطلاح به آن‌ جرم‌گیر گفته می‌شود.
  • روش مدرن که با استفاده از پمپ انجام می‌شود.

در ادامه هر یک از این روش‌ها به تفصیل بررسی خواهد شد.

روش سنتی رسوب‌ زدایی پکیج دیواری (با استفاده از مواد اسیدی)

همانطور که در بخش پیشین به طور اجمالی تشریح شد، در این روش از مواد اسیدی که به اصطلاح جرم‌گیر نامیده می‌شوند استفاده شده و کل مراحل مبتنی بر گردش این ماده در فضای داخلی لوله‌ها خواهد بود.

مراحل اصلی کار به شرح زیر است:

  1. قطع اتصال پکیج به انشعاب برق و گاز به طوری که عملاً هیچ‌یک از این دو وارد وسیله نشود. دقت داشته باشید که در عمل انجام این کار به معنی خاموشی کامل پکیج دیواری است.
  2. با دقت کافی کاور جلویی پکیج دیواری را باز و پس از مطالعه دفترچه راهنما، آب باقی‌مانده درون وسیله را خالی کنید.
  3. مبدل پکیج دیواری را باز کرده و از وسیله خارج کنید. این کار باید با دقت کافی و بدون آسیب زدن به آن انجام شود.
  4. مبدل را که در مرحله قبل از وسیله خارج کردید، درون آب غوطه‌ور کنید. این کار باید به طرزی انجام شود که آب تا میانه مبدل برسد.
  5. از یک طرف ماده اسیدی یا همانجرم‌گیر را وارد مبدل کنید. ماده پاک‌کننده از یک سو وارد و از سوی دیگر به سمت آب تخلیه خواهد شد.
  6. پس از انجام چندباره این حرکت و جریان یافتن جرم‌گیربه آرامی، آب را یکباره و با فشار از میان آن عبور دهید تا رسوبات به طور ملموسی خارج شوند.

حال پس از اتمام مراحل فوق می‌توانید مبدل را با دقت و ضمن رعایت اصول، مجدداً در جای خود بسته و محکم می‌کنید.

دقت داشته باشید که انجام هر یک از مراحل رسوب‌گیری پکیج که در بالا مورد اشاره واقع شد، مستلزم اطلاع از برخی نکات جانبی بوده و انجام آن بدون تخصص فاقد توجیه است. پس پیشنهاد می‌کنیم اگر شناخت دقیقی از وسیله نداشته و نسبت به تمام نکات و ملاحظات جانبی آگاهی ندارید، از انجام این کار به شکل انفرادی اجتناب کنید.

رسوب زدایی پکیج دیواری به روش مدرن با استفاده از پمپ

در این روش رسوب ‌گیری، انجام کار به مراتب ساده‌تر می باشد. استفاده از پمپ کمک می‌کند تا شما نیازی به باز کردن کامل مبدل نداشته و بتوانید بدون خارج کردن آن، عملیات را تکمیل کنید. در این روش نیز به ماده جرم‌گیر نیاز است اما با این تفاوت که ماده مذکور به داخل مبدل پمپ خواهد شد. مراحل انجام رسوب‌گیری پکیج دیواری با این روش، به شرح زیر است:

  1. در این روش نیز باید اتصال وسیله با انشعاب‌ها قطع شود.
  2. شیر ورودی را ببندید.
  3.  شیر پرکن را باز کنید.
  4. آب موجود در دستگاه را تخلیه کنید. برای این کار می‌توانید نزدیک‌ترین شیر آب گرم به پکیج را باز کنید.
  5. پمپ را درون ظرفی که حاوی محلول رقیق آب و اسید است قرار دهید.
  6. یک طرف پمپ را به ورودی مبدل و سر دیگر آن را به خروجی متصل کنید.
  7. پمپ را روشن کرده و به دفعات در طول 15 الی 20 دقیقه پمپاژ مواد را ادامه دهید.
  8. در انتها پمپ را از مبدل جدا کرده و آن را به حالت عادی عملکرد وسیله برگردانید.

 

منبع: وبسایت fannibargh

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید از این تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین واردات کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

 

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.