پکیج شوفاژ گازی

پکیج شوفاژ گازی

پکیج شوفاژ گازی دستگاهی جایگزین موتور خانه مرکزی شوفاژ است. آب گرم مورد نیاز جهت تامین گرمایش محیط و آب گرم بهداشتی مصرفی  جهت مصارف روزانه از قبیل شستشو استحمام و … را فراهم میکند.  این دستگاه انرژی مورد نیاز خود را از گاز طبیعی یا شهری و یا مایع آن تامین میکند.

مزایای پکیج های شوفاژ گازی نسب به موتور خانه عبارتند از:

عدم نیاز به احداث موتور خانه، عدم هزینه شارژ ماهیانه و تمیز و نگهداری آن، راندمان بالاتر نسب به موتورخانه مرکزی، تنظیم دما به میزان دلخواه، کارکرد آرام و بدون صدا، عدم اشغال فضای مفید در ساختمان ها، ابعاد کوچک تقریبا به اندازه یک دستگاه آبگرمکن معمولی، کوتاه شدن مسیر لوله های انتقال آب گرم رادیاتور و آب گرم مصرفی در محل مورد نظر و در نتیجه جلوگیری از اتلاف انرژ ی و زمان.

انواع پکیج شوفاژ گازی

این نوع از پکیج ها از نظر شکل ظاهری ساختار و طرز کارکرد و دامنه ظرفیت به چند دسته تقسیم میشوند: پکیج دیواری – پکیج زمینی – پکیج زمینی ایستاده –پکیج چگالی

پکیج دیواری: این نوع به علت اندازه کوچک و شکل ظاهری زیباتر به طور عمده در آشپزخانه نصب میشود و دارای محبوبیت بیشتری نزد مصرف کنندگان است. پکیج های دیواری به دلیلی نداشتن منبع ذخیر هاب گرم امکان گرم کردن سیستم گرمایشی و تامین اب گرم مصرفی را به طور همزمان ندارد و در طراحی سیستم گرمایشی اولویت با گرم نمودن اب گرم مصرفی است.

این نکته نیز حایز اهمیت است که در فصل زمستان نباید به طور طولانی شیر آب گرم باز نماند تا رادیاتور ها سرد شنوند. این پکیج های دیواری خود به دو دسته تقسیم میشود:

  • پکیج شوفاژ گازی های دو مبدله با حرارت غیر مستقیم:

دارای دو مبدل اولیه و ثانویه هستند و برای مناطقی که رسوب و سختی بالایی دارند استفاده میشود زیرا به علت وجود دو مبدل دستگاه دیرتر رسوب میگیرد اما این مدل معایبی دارد بخاطر وجود مبدل ثانویه پمپ دستگاه چه در حالت گرمایش و چه در حالت آب گرم بهداشتی باید کارکند در نتیجه انرژی بیشتری مصرف میشود و از طرفی وجود قطعه های اضافی مانند مبدل، شیر سه طرفه، هزینه سرویس این نوع از پکیج ها را بالا میبرد.

  • پکیج شوفاژ گازی های تک مبدله یا حرارت مستقیم:

این نوع دارای یکی مبدل میباشد که هم در گرمایش و هم در آب مصرفی مشترک است و اگر آب مورد استافده شما سختی بالایی ندارد بهتر است از این نوع استفاده کنید.

  • پکیج های زمینی:

معمولا در متراژ های بالا استفاده میشود. در سایز های مختلف و توان حرارتی مختلف ساخته میشوند. این نوع از پکیج ها به دلیلی صدای فن محسوس و اشغال فضای زیاد در آشپزخانه در آپارتمان ها استفاده نمیشود. همینطور به علت توان زیاد بالای این نوع از پکیج ها قابل استفاده در ویلاها و آپارتمان ها هم نمیباشد. همچنین به علت وجود یک مخزن برای ذخیره آب گرم در هنگام قطعی برق از مزیت های این نوع از پکیج ها هستند.

  • شوفاژ پکیج زمینی ایستاده:

بهترین گزینه برای ساختمان های ویلایی بزرگ و دوبلکس و دو طبقه میباشد این نوع ترکیبی از پکیج دیواری وزمینی است. دستگاهیی با توان حرارتی بالا و دارای دو خروجی جداگانه برای دو سیستم گرمایشی و قابلیت تفکیک دماهای مدار .

  • پکیج شوفاژ گازی های چگالی :

این نوع پکیج ها در غالب پکیج های زمینی و دیواری به صورت ترکیبی ساخته میشوند. با این تفاوت مهم که مصرف انرژی آن فوق العاده پایین تر از دستگاه های عادی میباشد.

اصول عملکردی این پکیج با دیگر پکیج ها تفاوتی ندارد فقط در قسمت مبدل حرارتی متفاوت است. پکیج های چگالی از جدید ترین سیستم های گرمایشی هستند که راندمان بالایی معمولا بین 88 تا 108 درصد کار میکنند. در این سیستم ها از انرژی دود حاصل از احتراق برای پیش گرمایشی آب سرد ورودی به پکیج استفاده میشود.

 

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید از این تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین وارد کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.