کاهش مصرف گازشهری

کاهش مصرف گازشهری

در این مقاله سعی براین است که به شما آموزش داده شود تا به کاهش مصرف گازشهری کمک کنید . طی سرمای چند دهه گذشته و افزایش چشم گیر مصرف گاز موجب شده است که فشار گاز شهری تا حدود زیادی افزایش یابد.حال چگونه می توانیم مصرف گاز شهری خود را کاهش دهیم ؟

به همین منظور شرکت ملی گاز طی بیانیه هایی مشترکان را به کاهش مصرف گازشهری تشویق نموده است.

یکی از اصلی ترین راه های کاهش مصرف گازشهری استفاده از وسایل گرمایشی کم مصرف در فصل سرما می باشد.

گرمایش واحد های مسکونی توسط سه وسیله صورت میگیرد : بخاری ، موتور خانه و پکیج دیواری هر کدام از این وسایل دارای مزایا و معایبی است.

امروزه با توجه به استقبال بسیار بالا از پکیج دیواری برندهای معروفی همچون پکیج بوتان و پکیج ایران رادیاتور و …. در بازار عرضه می شود.

گرمایش توسط بخاری گازی:

این روش گرمایش واحد مسکونی شاید بتوان گفت سابقه طولانی تری نسبت به دیگر روش ها دارد .

استفاده از بخاری گازی با توجه به شعله های زیاد اکسیژن را در واحد شما به سرعت از بین می برد و در صورتی که دودکش شما دارای مکش مناسب نباشد اکسیژن با منواکسید کربن جایگزین شده و باعث خطرات جبران ناپذیری همچون فوت بر اثر پس سوز گاز می شود.

علاوه بر این مورد مصرف گاز بخاری ها بسیار بالا می باشد زیرا که به صورت مستقیم باید گرما را به محیط انتقال دهد و بر اساس متراژ واحد شما مجبور به استفاده از چند بخاری برای ایجاد گرما در تمامی محیط های واحد مسکونی خود دارید علاوه بر آن با استفاده از بخاری شما برای تامین آبگرم مصرفی واحد خود نیاز به یک آبگرم مکن دارید که می توانید آبگرمکن ایستاده یا آبگرمکن دیواری باشد در نتیجه مصرف گاز شما به میزان زیادی افزایش می یابد.

گرمایش توسط موتورخانه:

موتورخانه وسیله ای است که توسط یک مشعل و منبع، آب را برای مصرف واحد تامین میکند. از جمله از معایبی که موتورخانه دارد اشغال کردن فضای زیادی از ساختمان می شود.

علاوه بر آن مصرف گاز موتورخانه به نسبت وسایل جدیدتر همچون پکیج دیواری بسیار بالاتر می باشد. این نوع وسیله گرمایشی استهلاک بالایی دارد. همچنین در سیستم های موتورخانه به دلیل تنظیم دما بر روی یک عدد مشخص واحد ها امکان ایجاد گرمایش مطلوب را ندارند.

فرتاک ايران وارد کننده قطعات پکیج

گرمایش توسط پکیج دیواری:

استفاده از پکیج دیواری برای ایجاد گرمایش واحد کاهش مصرف گازشهری را به ارمغان میاورد.

استفاده از پکیج دیواری دارای مزایایی بسیار زیادی است :

پکیج دیواری باعث می شود استقلال هر واحد حفظ شود

دستگاه پکیج دیواری وسیله ای است که علاوه بر تامین گرمایش واحد از طریق رادیاتور پنلی یا رادیاتور پره ای ، فن کوئل و یا داکت اسپلیت می تواند آبگرم مصرفی دائم و پر فشاری را نیزبرای مصرف کننده به ارمغان بیاورد.

استفاده از فضای کم اما با توان بالا

در حال حاضر پکیج بوتان و پکیج ایران رادیاتور دارای رده انرژی B می باشد که همین امر سندی بر مصرف کم گاز در پکیج دیواری می باشد.

در نمونه های مشابه که ساختمانی دارای موتورخانه و ساختمانی دارای پکیج دیواری می باشد مقایسه ای که انجام شد نشان از این داشت که استفاده از پکیج دیواری می تواند میزان مصرف گاز کل ساختمان را تا حدود 50 درصد کاهش دهد و این امر علاوه بر کاهش هزینه های خانوارها ، باعث کاهش مصرف گاز و عدم کاهش فشار گاز در فصل سرما می شود.

 

فرتاک ايران وارد کننده قطعات پکیج

 

تبدیل سیستم گرمایش به پکیج دیواری:

اگر واحد شما مجهز به بخاری باشد می توانید با لوله کشی واحد خود (روکار یا تو کار) از پکیج دیواری استفاده بفرمایید.  برای انتقال گرمایش به واحد خود از رادیاتور استفاده کرد که این رادیاتور ها شامل دو نوع رادیاتور پنلی و رادیتاور پره ای می باشد. در بین رادیاتور پنلی بهترین رادیاتور ها رادیاتور پنلی ایساتیس و رادیاتور پنلی لورچ می باشد که بالاترین ضریب حرارتی را دارد و در رادیاتور پره ای که جنس آنها از آلومنیوم می باشد رادیاتور بوتان می باشد که دارای ضریب حرارتی بسیار بالایی می باشد. برای این کار باید لوله کشی رفت و برگشت را برای رادیاتور ها توسط یک کارشناس مجرب طراحی نمود.

اگر واحد شما مجهز به موتورخانه باشد می توانید با یک لوله کشی سیستم رادیاتورها و آبگرم مصرفی را به پکیج دیواری خود وصل نمایید. در این حالت در صورت سلامت رادیاتور های قبلی شما می توانید از همان رادیاتور ها استفاده نمایید

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید از این تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین وارد کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

#وارد کننده قطعات پکیج

 

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.