دلایل خاموش شدن پکیج

دلایل خاموش شدن پکیج

در این مقاله قصد داریم که دلایل خاموش شدن پکیج را مورد بررسی قرار دهیم که در ادامه اصلی ترین و مهم ترین آن ها ذکر شده است. پکیج یکی از ضروری تزین سیستمهای گرمایشی در منازل ما محسوب می شود. این دستگاه پرکاربرد برای داشتن راندمان بالا و عملکرد صحیح نیاز به سرویس های منظم سالانه دارد که بهتر است این سرویس ها توسط یک سرویس کار و یا مرکز ارائه خدمات پکیج صورت گیرد.

به طور کلی زمانی که پکیج روشن نمی شود باید به سیستم لوله کشی و دودکش پکیج توجه کرد و یا از میزان فشار آب و گاز مورد نیاز پکیج مطلع گشت. بررسی برد و جرقه زن شعله نیز از دیگر راه کارهای شناخت و عیب یابی مسئله هستند. در زیر هر کدام از علت های بروز مشکل خاموش شدن پکیج را به طور جداگانه بیان کرده ایم.

علت اول: پایین بودن میزان فشار آب

چنان چه میزان آب ورودی سیستم به حد نصاب و کافی نرسد، در عملکرد پکیج اختلال ایجاد می شود. از طریق چک کردن نشانگر عقربه ای روی پکیج می توان فشار آب را تنظیم نمود. این عدد در حالت فشار نرمال آب بین ۱و۲ قرار دارد. پس اگر از این میزان کمتر شود خود به خود پکیج به طور ناگهانی خاموش می شود. در این حالت از طریق شیر پرکن آب که در زیر دستگاه قرار دارد می توان فشار آب را تنظیم نمود.

علت دوم: مسدود شدن مدار گرمایشی

آب شهری سختی زیادی دارد که موجب رسوب شدن املاح معدنی و یا گچ گرفتگی در طول لوله های دستگاه می شود که این ته نشینی مواد در رادیاتور و یا لوله ها باعث مسدود شدن سیستم گرمایشی می گردد. برای رسوب زدایی باید به سراغ یک سرویس کار حرفه ای بروید. در برخی موارد کهنه شدن و از بین رفتن لوله ها نیز می تواند باعث گرفتگی مدار گرمایشی گردد که با بررسی لوله کشی و تعویض لوله ها با لوله های جدید و نو، همه چیز به روال عادی برمی گردد.

علت سوم: خرابی پمپ آب پکیج

خرابی پمپ آب معمولا به صورت یکباره صورت نمی گیرد در ابتدا ممکن است نیمسوز شود و همین امر باعث اختلال در مدار گردش آب پکیج می گردد که اگر مشکل به این موضوع برگردد باید به سرعت تعویض گردد.

علت چهارم: خرابی دودکش پکیج

دودکش پکیج عمل خروج دوده ها را انجام می دهد و اگر به درستی نصب نشده باشد دوده ها در همان محل تجمع می یابند و سیستم دچار خفگی می  گردد. در این حالت پکیج به صورت ناگهانی خاموش می شود. راه حل مناسب جهت رفع مشکل، نصب اصولی و درست پکیج است که توصیه می گردد توسط یک استادکار ماهر صورت گیرد.

علت پنجم: شمعک روشن نمی شود

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن پکیج، روشن نشدن شمعک است. که اثر آلودگی و گرفتگی شمعک است. در بررسی جهت رفع این مسئله باید لوله نازکی که به شمعک منتهی می گردد تمیز گردد. در برخی موارد قطعه شمعک مشکل جرقه دارد و با آب کافی و یا فشار مناسب گاز هم به درستی عمل نمی کند.  این موضوع با باز کردن آب گرم به راحتی قابل تشخیص است.

علت ششم: الکترود تشخیص شعله پکیج مشکل دارد

الکترود قطعه ای که در بخش شعله پکیج تعبیه شده تا روشن بودن و یا خاموش شدن شعله را تشخیص دهد. اگر این قطعه کثیف باشد یا به درستی با جرقه زدن تنطیم نباشد باعث خاموشی و یا روشن نشدن مشعل می شود. راه کار مناسب، پاک کردن و یا تمیز کردن قطعه الکترود پکیج با سمباده است.

علت هفتم:  افت فشار گاز

افت فشار گاز شهری در برخی موارد باعث روشن خاموش شدن پیاپی و یا خاموش شدن پکیج می گردد.  البته در بررسی این مورد اگر مطمئن باشید که افت فشار شهری کافیست اما لوله های رساننده گاز دچار رسوب و یا ریختگی شده اند بایستی ورودی را تمیز کرد تا گازرسانی به خوبی صورت گیرد.

علت هشتم: پرشدن لوله های سیستم با هوا

هواگیری یکی از بهترین راه حل های رفع مشکل خاموش شدن پکیج است. این مشکل به خاطر جمع شدن هوا در لوله ها اتفاق می افتد و با تنظیم و سرویس پکیج رفع می شود.

علت نهم: بالارفتن دمای آب پکیج

از جمله دلایل خاموش شدن پکیج زمانی است که دمای آب بشدت بالا باشد ، برای جلوگیری از خطرات بیشتر، پکیج خاموش میشود. در این هنگام پکیج با بوق ممتد و یا در مدل های دیجیتالی، خطای مربوط به بالا بودن دما روی صفحه نمایشگر نمایان میشود.

علت دهم: ایراد از برد پکیج دیواری است

در بررسی ورودی های پکیج مانند آب و گاز و برق دستگاه اگر به نتیجه برسید که هیچکدام دچار مشکل نیستند و میزان فشار آب و گاز کافی است پس به این نتیجه می رسیم که باید به برد پکیج نگاهی بیندازیم شاید ایراد از خرابی در برد پکیج است.

 

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید از این تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین وارد کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.