ابزار مورد نیاز سرویسکار پکیج

ابزار مورد نیاز سرویسکار پکیج

برای نصب، سرویس و تعمیر پکیج، همانند دیگر مشاغل فنی باید از ابزارهای ویژه ای استفاده نمود. هر شخصی که به عنوان یک تکنسین متخصص در این حرفه مشغول به کار است، باید ابزار مورد نیاز سرویسکار پکیج را در جعبه ابزار خود داشته باشد وگرنه بدون آن ها قادر به خدماتی از قبیل تعمیر و نصب نخواهد بود. از مهم ترین ابزار مورد نیاز برای سرویس و تعمیر پکیج در این مطلب صحبت شده است.

ابزار مورد نیاز برای سرویس و تعمیر پکیج کدامند؟

لوازم زیادی ممکن است برای تعمیر و یا حتی سرویس یک پکیج دیواری خراب استفاده شود، در ادامه لیستی از این ابزار را در اختیارتان قرار می دهیم:

آچارهای قابل تنظیم

یک جعبه ابزار مهندسی گرمایش بدون آچارهای قابل تنظیم کامل نیست. در واقع، همه صنعتگران با تجربه یک ست خواهند داشت، فقط به این دلیل که می توان از آنها برای مهره ها و اندازه های مختلف پیچ و مهره استفاده کرد. تنظیم سر آچار با جابجایی انگشت شست به عقب یا جلو است. و سر تنظیم شده تا زمانی که به اندازه دیگری نیاز داشته باشید در جای خود باقی می ماند و آن را به یکی از همه کاره ترین ابزار در کیت تبدیل می کند.

آچار فرانسه

برای لوله کش، یک آچار قابل تنظیم مانند یک دست راست قابل اعتماد است. اما قطعاً منحصر به پروژه های لوله کشی نیست. ترکیب سر چرخان و فک های دندانه دار به آن چسبندگی محکمی روی هر لوله، پیچ و مهره می دهد. در اصل، شما با یک ابزار همه منظوره سروکار دارید که برای بستن یا برداشتن لوله ها مناسب است.

آچار آلن

پیچ ‌ها و پیچ‌ های خاصی دارای یک سوکت شش ضلعی هستند و کلیدهای آلن (کلیدهای شش گوش) برای سفت کردن یا باز کردن آنها طراحی شده ‌اند. یک مثال خوب می‌ تواند پیچ ‌هایی باشد که معمولاً برای سر دوش‌ ها و شیرآلات استفاده می ‌شوند، که برای هر نوع تنظیمی به آچار آلن نیاز دارند.

آچار بسین

یکی از ابزار مورد نیاز برای سرویس و تعمیر پکیج ، آچار بسین است. برخی از قسمت ‌های لوله ‌کشی ممکن است بسیار مشکل باشند، مانند تنظیم اتصالات زیر شیر سینک. اما ابزارهایی مانند آچار بسین برای این کار هستند. نه تنها به شما امکان می دهد اتصالات را به راحتی تنظیم کنید، بلکه نیاز به قرار گرفتن در یک فضای کاری بسیار ناراحت کننده را از بین می برد.

چکش پنجه ای

چکش پنجه ای شاید نقطه شروع هر جعبه ابزاری باشد که دارای پنجه هایی برای برداشتن میخ ها و انتهایی صاف برای بازگرداندن آنها است. در نهایت، هرگز نمی دانید چه زمانی به آن نیاز خواهید داشت.

مجموعه آچار با انتها باز

لوله‌کش‌ های حرفه ‌ای به سادگی نمی‌ توانند بدون داشتن یک مجموعه آچار باز، تماس و زنگ خور از سمت مشتری داشته باشند. این تضمین می‌کند که مهره‌ ها و پیچ‌ ها در همه اندازه ‌ها را می‌ توان تنظیم، شل یا در صورت نیاز سفت کرد. به ندرت موقعیتی پیش می آید که لوله کش نیازی به این نوع مجموعه نداشته باشد.

اندازه گیر هواکش

همه واحدهای دریچه هوا اطلاعات مهمی مانند منطقه تهویه تحت پوشش واحد را ارائه نمی دهند. اما با اندازه‌گیری اندازه دریچه هوا، می ‌توان با اندازه ‌گیری شکاف ‌های دریچه هوا، این را به دقت محاسبه کرد. این امر، همچنین آن را به ابزاری تبدیل می کند که همیشه باید در دسترس داشته باشید.

تیزکن زاویه ای

به سختی می توان به شغلی فکر کرد که در آن از تیزکن های زاویه ای استفاده نشود. چه برای برش، سنباده، سنگ زنی، پرداخت یا آماده کردن یک سطح باشد، باید بخشی از جعبه ابزار شما باشد. با توجه به دیسک های متعددی که می توان آنها را متصل کرد و همچنین قابلیت حمل می باشند، اما نمی توانند جایگزین قدرت و هدف یک تیزکن زاویه ای با کیفیت شوند.

دمنده و گاز

برای لحیم کاری ظریف و دقیق روی لوله های مسی از دمنده و گاز استفاده می شود. این بهترین راه برای اطمینان از آب بندی مناسب اتصالات سیستم لوله و عدم نشتی است. قابل حمل است و به راحتی در یک جعبه ابزار ذخیره می شود، اما مهم تر از آن، باید شعله ای را در دمای کافی برای لحیم کاری موثر فراهم کند.

شلنگ حلقه پرکننده بافته شده

هدف اصلی شلنگ حلقه پرکننده بافته شده پر کردن پکیج های ترکیبی و همچنین سیستم های گرمایش مرکزی، زمانی که سطح آب پایین است می باشد. از این رو دلیل این است که یک مهندس گرمایش همیشه یکی را در جعبه ابزار داشته باشد. به طور معمول از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و برای استفاده آسان تر انعطاف پذیر است.

اره گرد

برای کارهای سنگین برش، بیشتر از اره مدور نگاه نکنید. علیرغم اینکه این اره ‌ها فقط برای برش چوب استفاده می ‌شوند، می‌ توان از اره ‌های مدور در بسیاری از پروژه ‌های ساختمانی مختلف استفاده کرد. این به این دلیل است که گزینه ‌های مختلف تیغه، برش دادن برخی از سخت‌ ترین مواد اطراف، از جمله فلز و بنایی را ممکن می ‌سازد.

باند پیوستگی

پیوند پیوستگی تداوم موقت زمین را هنگام قطع و وصل مجدد لوله های گاز فلزی تضمین می کند.

کاتر لوله های مسی

دستگاه های برش لوله مسی سریع کار می کنند، برش های تمیزی را ارائه می دهند و راحتی را ارائه می دهند که ابزارهای سنتی هنگام برش لوله های مسی فراهم نمی کنند.

دریل ترکیبی شارژی

چه بخواهید سطحی را سوراخ کنید یا یک پیچ را بکشید، این کار برای یک دریل ترکیبی شارژی است. این یک ابزار برقی قابل حمل است که می توانید در صورت عدم استفاده مجدد آن را شارژ کنید. سرعتی را که با آن دریل می کنید انتخاب کنید و حتی پیچ های سرسخت را با عمل معکوس خارج کنید. باید بدانید که دریل ترکیبی یکی از ابزار مورد نیاز برای سرویس و تعمیر پکیج می باشد.

مانومتر دیجیتال

مانومتر دیجیتال اساساً برای اندازه گیری و نشان دادن فشار استفاده می شود. به ویژه برای عیب یابی مشکلات فشار در تجهیزاتی که با گاز یا سیال مانومتر کار می کنند مفید است. برای مهندسان گرمایش، می تواند به عنوان یک ابزار ارزشمند برای مکان یابی مناطق مشکل دار با فشار حرارت مرکزی عمل کند.

مولتی متر دیجیتال

هنگام کار با سیستم های الکتریکی یا الکترونیکی یک مولتی متر دیجیتال ضروری است. عملکرد آن اندازه گیری جریان الکتریکی و همچنین گزارش جریان یکنواخت است. اندازه گیری معمولاً با آمپر یا ولت انجام می شود و این نوع ابزار اندازه گیری باید همیشه جایی در جعبه ابزار داشته باشد.

دماسنج دیجیتال

دماسنج های دیجیتال در بسیاری از صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند زیرا دمای آنی را به دقت اندازه گیری می کنند. برای یک مهندس گرمایش، ابزار ارزشمندی برای آزمایش اینکه آیا سیستم تهویه مطبوع کار خود را انجام می دهد یا خیر است.

کلید جعبه کنتور گاز

هیچ چیز پیچیده ای در مورد کلید جعبه کنتور گاز وجود ندارد. و حتی با وجود اینکه یک ابزار فوق العاده اساسی است، اما کار مهم باز کردن جعبه های کنتور گاز را انجام می دهد.

اره برقی

اره برقی به اندازه کافی قوی و بادوام است که برای چندین منظور قابل استفاده است. چه برای بریدن لوله ها، مهره ها و پیچ ها باشد، چیزهای کمی می توانند مانع لبه های تیغ آن شوند. همچنین لازم به ذکر است که در مواقعی که فضا کم است می توان از تیغه بدون قاب استفاده کرد.

برس های مبدل حرارتی

لوله های مختلف رویکردها و الزامات تمیز کردن متفاوتی دارند. به همین دلیل است که برس های مبدل حرارتی مختلف در نایلون، فولاد، برنج و غیره موجود است. برس ها همچنین برای کار در شرایط صنعتی سنگین تولید می شوند.

آچار هیتر غوطه وری

به منظور تعمیر یا تعویض المنت هیتر غوطه وری، یک ابزار اساسی مانند آچار هیتر غوطه وری ضروری است. حتی اگر یک ابزار همه کاره نیست، هر مهندس گرمایش باید یکی از آن را داشته باشد.

تفنگ حرارتی مادون قرمز

تفنگ حرارتی مادون قرمز به دو دلیل بسیار مفید است. اولین مورد این است که دمای یک سطح را بدون نیاز به تماس اندازه گیری می کند. دلیل دوم این است که این ابزار اندازه گیری زمانی دقیق است که دیگران با بافت یا مواد سطحی دست و پنجه نرم می کنند که در نهایت داده های نادرست را ثبت می کند.

دوربین بازرسی

هیچ مهندس گرمایش یا لوله کشی نباید بدون دوربین بازرسی کیفیت باشد. این ابزاری است که زوایای بصری غیرممکن را فراهم می کند. برای مثال، بررسی لوله ‌های مسدود شده و فضاهای تاریک کوچک زمانی که دوربین بازرسی برای کمک آورده می ‌شود آسان‌ تر نیست.

اره جیگ (Jig)

همه مشاغل نیاز به برش ساده ندارند. مواردی وجود دارد که باید اشکال نامنظم یا پیچیده را برش داد و اینجاست که باید از اره جیگ استفاده کرد. این یک ابزار قدرتمند است که امکان برش همه کاره را در نامناسب ترین مکان ها فراهم می کند. همچنین برای لوله کش ها هنگام بریدن سوراخ های جدید یک موهبت است.

زانو بند

ایمنی همیشه باید در اولویت باشد، حتی برای حرفه ای ها.  با توجه به کاری که یک لوله کش باید به طور منظم انجام دهد، آنها برای مدت طولانی روی زانو خواهند بود. اگر احتیاط نکنید و زانوبندهای مناسب نپوشید، آسیب یا درد ظاهر می شود.

دم باریک

یکی دیگر از ابزارهای اساسی برای مهندسین گرمایش، دم باریک است. آنها نه تنها برای اهداف نگهداری موثر هستند، بلکه می توانند در صورت لزوم بپیچند، برش دهند و شکل دهند. انبردست های دماغه بلند نیز برای رسیدن به نواحی کوچک مناسب هستند.

دستگیره مول

این ابزار که به آن انبردست قفل نیز گفته می شود، در درجه اول برای نگه داشتن قطعات قدرتمند استفاده می شود. با این حال، هدف آن به گرفتن قطعات کار ختم نمی شود. دستگیره های مول برای قفل کردن مهره ها و پیچ ها با لبه های فرسوده بسیار موثر هستند.

لوله خم کن

خم شدن لوله ها در زاویه مناسب با خم کن مناسب لوله آسان تر می شود. این ابزار در سناریوهایی که لوله ها باید مطابق با آن و با دقت سفارشی شوند، ارزشمند است. و همچنین به همین دلیل است که مهندسان لوله کش و خدمات پکیج حداقل بدون آنها گرفتار نمی شوند.

لوله گیر

حرفه ای هایی که به طرز کار افتخار می کنند همیشه از سوراخ کردن لوله استفاده می کنند. این به این دلیل است که لبه های زبر را صاف می کند و زیبایی شناسی را بهبود می بخشد، اما ممکن است عملکرد را نیز بهبود بخشد. بنابراین، زمانی که برش نیاز به اتفاق افتاد، باید به درستی با یک برش به پایان برسد.

فشار سنج

آزمایش فشار لوله ها یک رویکرد اساسی برای لوله کشی است. و نیاز به یک ابزار اساسی، یعنی فشار سنج دارد. استفاده از آن آسان است و اطلاعات بسیار مهمی در مورد نحوه ادامه تعمیرات/تعویض ارائه می دهد.پ

کلید رادیاتور

در برخی مواقع، ممکن است لازم باشد که فشار رادیاتور از طریق پیچ تخلیه، تخلیه شود. و یک کلید رادیاتور برای چرخاندن پیچ ضروری است. اینها جهانی هستند، به این معنی که باید همه رادیاتورهای استاندارد را تخلیه کرد.

آچار رادیاتور

شکی نیست که شیرهای رادیاتور باید به درستی سفت شوند. همچنین نمی توان شک کرد که یک آچار پایه رادیاتور انتخاب شماره یک برای این کار است. طراحی اولیه، قوی است و بخش اجباری یک جعبه ابزار حرفه ای را تشکیل می دهد.

 

پیچ گوشتی

درست مانند چکش پنجه ای و آچارهای با انتهای باز باید در جعبه ابزار باشد، همین اصل برای پیچ گوشتی ها نیز صدق می کند. خواه یک دسته با سرهای قابل تعویض باشد، چه پیچ گوشتی‌ های سرسخت یا بلند فیلیپس، در هر تماسی باید یک مهندس گرمایش را در خود جای دهد.

دریل SDS

برخی موقعیت ها به حفاری قدرتمند نیاز دارند، از این رو طراحی قدرتمند دریل SDS مته های با قطر وسیع را در خود جای می دهد و معمولاً سه حالت عمل مجزا را ارائه می دهد. مهمتر از آن، برای حفاری های سنگین مناسب است.

چاقوی استنلی

چاقوی استنلی می تواند دوست خوبی برای هر حرفه ای با هدف عملی باشد. طراحی به شما امکان دسترسی سریع و ایمنی را می دهد. اما همچنین به اندازه کافی تیز است که می تواند بدون مشکل بسیاری از مواد مختلف از جمله سیم و فرش را برش دهد.

متر اندازه گیری

یک متر نواری همیشه بخشی ضروری از یک جعبه ابزار بوده و خواهد بود. با توجه به انعطاف پذیری و همچنین توانایی آن در اندازه گیری فاصله خوب با دقت، ابزاری است که به سادگی نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

مشعل

یک مشعل قوی که بتواند تاریک ترین قسمت را روشن کند باید در جعبه ابزار باشد. همچنین توصیه می شود از یک مشعل بادوام استفاده کنید که بتواند در برابر چالش های مرتبط با کار مقاومت کند. و از آنجایی که مشعل ها قابل حمل، سبک وزن هستند و دید واضحی از آنچه در تاریکی می گذرد ارائه می دهند، آن را پشت سر نگذارید.

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید ازاین تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین وارد کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

 

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.