بررسی علت و علائم خرابی برد پکیج دیواری

بررسی علت و علائم خرابی برد پکیج دیواری

برد الکترونیکی یکی از قسمت های اصلی پکیج می باشد. این قسمت مانند مغز پکیج عمل می ‌کند و دستورات پکیج را به بخش های متنوع ارائه می دهد. بررسی علت و علائم خرابی برد پکیج دیواری متفاوت است که برای تعمیر این قطعه لازم است هر یک از این دلایل را به خوبی بشناسید. با خراب ‌شدن برد پکیج کارکرد بسیاری از قطعات با مشکل مواجه می گردد و به طور کلی برای دستگاه اختلال بزرگی پیش می آید. آشنا بودن با علائم خراب شدن برد پکیج پروسه تعمیر و همچنین تعویض آن را آسان‌تر می‌ کند. در این مطلب قصد داریم ابتدا علت خراب شدن برد پکیج را بررسی کنیم و پس از آن با علائم خرابی این قطعه آشنا شویم. چرا برد پکیج می سوزد و خراب می شود؟

پکیج در دسته بندی دستگاه های مصرفی قرار می گیرد و مانند بسیاری از دیگر دستگاه ها با گذشت زمان دچار خرابی و اختلالات متنوع خواهد شد. تعمیر برد پکیج امری تخصصی است و نیاز به آموزش تعمیر پکیج به صورت تخصصی دارد.

خرابی برد پکیج به عوامل متنوعی بستگی دارد که این عوامل عبارت هستند از :

1.استفاده کردن بیش از اندازه از پکیج

استفاده کردن بیش از اندازه از پکیج موجب مستهلک شدن برد پکیج و باد کردن آن می‌ شود. در چنین شرایطی شما باید برد پکیج را تعویض کنید. بسیاری از افراد بر این باور هستند که در این شرایط می‌ توانند برد پکیج را تعمیر نمایند ولی باید بدانید که تنها با تعویض کردن مشکل حل می‌ شود.

2.خراب شدن برد پکیج به علت نشستن گرد و غبار بر روی برد

نشستن گرد و غبار بیش از اندازه روی برد پکیج یکی دیگر از علائم خرابی برد پکیج دیواری به شمار می رود. این مشکل با تعمیر کردن برد پکیج حل می ‌شود. تنها نیاز است که با استفاده از روش های اصولی و استاندارد برد پکیج را از گرد و غبار تمیز کنید.

3.خیس شدن برد پکیج

نشست آب درون پکیج موجب رسوب و خراب شدن برد پکیج خواهد شد. در واقع شما باید بدانید که یکی از مهمترین دلایل از بین رفتن کارایی برد پکیج، نشست آب و رسوب درون آن می باشد. شما می توانید رسوب زدایی را درون برد پکیج انجام دهید تا یک بار دیگر برد پکیج کارایی خود را به دست بیاورد.

4.نوسانات برق علت خرابی برد پکیج

وجود نوسانات متنوع در برق ورودی یکی دیگر از علائم خرابی برد پکیج دیواری می باشد. در صورتی که نوسانات برق ورودی پکیج زیاد شود، باید بدانید که آسیب جدی به برد پکیج زده خواهد شد. به همین دلیل پیشنهاد می‌ دهیم که برای مراقبت از پکیج های خود از محافظ برق استاندارد استفاده نمایید.

علائم خرابی برد پکیج بوتان، ایران رادیاتور و دیگر برندها

شما باید به خوبی بدانید علائم خرابی که مربوط به برد پکیج می ‌باشد در مدل های متنوع پکیج متفاوت است. کدهای متنوعی روی پکیج نشان داده می‌ شوند که این کد ها نشانگر خرابی برد هستند. هر یک از مدل ها کدهای خاصی دارند که اگر شما آن کدها را بشناسید می توانید با مشکل برد پکیج خود آشنا شوید.

علائم خرابی درون پکیج های بوتان، پکیج های ورونا، پکیج‌ های پرلا و بسیاری از دیگر پکیج ها با کدهای متنوع نشان داده خواهد شد. به طور مثال در پکیج بوتان مدل پرلا کدها E01 و E03 خبر از مشکلات برد می دهند یا کدهای E99، E98، E80 کد خطا پکیج بوتان در رابطه با خرابی برد می باشد.

همچنین  چشمک زدن چراغ های 30 و 40 در پکیج ایران رادیاتور از علائم خرابی برد پکیج دیواری می باشد.

به طور کلی برخی از مهمترین نشانه هایی که خبر از خرابی برد پکیج در تمامی برندها و مدل ها می دهند عبارت است از :

1.پکیج روشن نمی شود

یکی از مهمترین نشانه های خراب شدن برد پکیج روشن نشدن دستگاه می باشد. اگر شما قصد دارید دستگاه خود را روشن کنید اما متوجه می گردید که دستگاه واکنشی نشان نمی ‌دهد باید بدانید که مشکل در برد الکترونیکی می باشد. البته روشن نشدن پکیج دلایل دیگری نیز دارد برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله علت روشن نشدن پکیج را مطالعه کنید.

2.چراغ پکیج هنگام خاموش بودن قرمز می شود.

زمانی که پکیج خاموش باشد ولی چراغ قرمز پکیج روشن شود و ثابت بماند نشان دهنده خراب شدن برد پکیج است. ابتدا بسیاری از قطعات و همچنین عوامل تاثیر گذار روی برد را بررسی کنید و در صورتی که از صحت آنها مطمئن شدید باید از تعمیرکار درخواست تعمیر برد پکیج را داشته باشید.

3.مشعل پکیج کار نمی کند.

در صورتی که پکیج شما جرقه نمی زند و شعله ای تشکیل نمی گردد باید بدانید که یکی دیگر از نشانه های خرابی شدن برد پکیج درون آن شکل گرفته است. در صورتی که مشکل مربوط به اختلال گاز و قسمت ‌های دیگر را بررسی کردید و متوجه مسئله خاصی نشدید باید بدانید که پکیج شما از نظر برد الکترونیکی دچار مشکل شده است.

4.پکیج خاموش می شود.

خاموش شدن پکیج دلایل متفاوتی دارد ولی باید بدانید یکی از مهمترین علائم خرابی برد پکیج دیواری می باشد. عوامل زیادی مانند قطعی برق، قطع شدن گاز ورودی و غیره می توانند روی خاموش شدن پکیج تاثیر بگذارند. در مقاله دیگری به بررسی “علت خاموش شدن پکیج” پرداخته ایم برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را تا انتها بخوانید.

آیا خرابی برد پکیج تعمیر می شود؟

بسیاری از افراد با خراب‌ شدن برد پکیج بر این باور هستند که دیگر نمی توانند برد پکیج را تعمیر کنند و باید یک برد دیگر را روی پکیج نصب نمایند. شما باید به خوبی بدانید که تعمیر کردن برد پکیج امری تخصصی است و توسط خودتان قابل انجام نیست. جهت تعمیر کردن برد پکیج باید تعمیر کاری که حرفه ای و متخصص است اقدام نمایید.

برد پکیج در صورتی که آسیب جدی ندیده باشد به راحتی قابل تعمیر است. البته اگر افراد غیر حرفه ‌ای اقدام به تعمیر کردن برد پکیج نمایند امکان دارد که به دستگاه آسیب وارد سازند. در صورتی که مهارت و تجربه تعمیرکار زیاد باشد می تواند به بهترین نحو ممکن برد را تعمیر و تعویض کند.

هزینه تعمیر برد پکیج چقدر است؟

هزینه‌ ای که شما برای تعمیر کردن برد پکیج پرداخت می کنید به فاکتورهای متنوع بستگی دارد. در صورتی که برخی از بردهای پکیج آسیب جدی دیده است باشند باید هزینه بیشتری را برای تعمیر آنها پرداخت کنید. در صورتی که برد پکیج دیگر قابلیت استفاده نداشته باشد باید یک برد پکیج دیگری را سفارش دهید. به همین دلیل هزینه ‌ای که برای تعمیر و تعویض برد پکیج باید پرداخت کنید مشخص شده نمی باشد.

همچنین شما باید بدانید که نوع پکیج و نوع برد نصب شده روی آن یکی از دیگر فاکتورهای مهم مربوط به قیمت و هزینه تعویض و تعمیر برد پکیج می باشد که باید به خوبی آن را در نظر بگیرید.

 

 

 

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید از این تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین واردات کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.