تعویض سنسور NTC پکیج های دیواری

تعویض سنسور NTC پکیج های دیواری

سنسور NTC قطعه ای در پکیج است که کمیت های فیزیکی را به کمیت های الکتریکی پیوسته یا غیر پیوسته تبدیل می کند. تعویض سنسور NTC پکیج های دیواری در مدل های مختلف پکیج متفاوت است.

در حقیقت مدل دستگاه در تشخیص نوع خرابی تاثیر بسزایی دارد.

در پکیج ها دو نوع سنسور یا حسگر وجود دارد :

1- مستغرق

2- سطحی

سنسور های NTC پکیج قابل تعمیر نیست و در صورتی بروز ایراد و یا خرابی در آن باید تعویض شود.

سنسورها تغییرات شیمیایی و فیزیکی را اندازه گیری و آن ها را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کنند. عملکرد صحیح سنسور NTC پکیج از نکات مهم در انواع پکیج است.

ترمیستور نام دیگر سنسور NTC پکیج است که مزایای وسیعی دارد، در ادامه به بررسی دو نوع آن میپردازیم.

 

1- سنسور مستغرق NTC پکیج

حسگر این سنسور در جریان آب موجود در پکیج قرار دارد. این قطعه درون آب پکیج قرار می گیرد و می تواند دمای آب را به صورت مستمر اندازه‌ گیری کند. به دلیل قرارگیری این سنسور در آب امکان خرابی آن بیشتر از سایر قطعه ها است و عمر مفید آن کمتر از دیگر قطعات سیستم است. سنسور مستغرق به طور مستقیم به جریان برق وصل نمیشود.

 

2- سنسور سطحی یا جداری NTC پکیج

این سنسور روی لوله های مسی پکیج قرار دارد و وظیفه آن کنترل دمای داخل لوله ها است. عمر این سنسور ها نسبت سنسور مستغرق بیشتر است.

اگر سنسور سطحی یا جداری NTC پکیج متوجه تغییر دما در لوله ها شود. افزایش دمااین افزایش دما را به برد اطلاع می ‌دهد که در این صورت برد باعث خاموش شدن مشعل می شود یا شعله آن را کم می کند تا از بروز هرگونه حادثه ای جلوگیری شود.

ترمیستور و یا سنسور اندازه گیری دما، نام دیگر این سنسور های NTC پکیج است.

عملکرد سنسورها :

 – نحوه عملکرد سنسورهای NTC پکیج:

سنسورها به طور مستقیم با دمای آب گرم پکیج، جریان برق در ارتباط هستند. به طور کلی هر چه دمای آب افزایش یابد، سنسور برق بیشتری را از خود عبور میدهد و مقاومت آن در برابر نگه داشتن جریان برق کمتر می شود. جریان برق به برد اصلی پکیج منتقل شده و با افزایش جریان عبور یافته از سنسور، برد شدت شعله پکیج را افزایش می دهد.

تعویض سنسور

 – نحوه تعویض سنسور ntc پکیج ایران رادیاتور

نحوه تعویض سنسور ntc در پکیج ها بسته به نوع آن متفاوت است. از مزایای سنسور  NTC در پکیج ، قیمت بسیار مناسب آن در مقایسه با عملکرد ، اندازه کوچک ، استحکام بالا آن است.

سنسور NTC دارای عملکردی مقاومتی بوده یا به عبارت دیگر مقاومت سنسور NTC پکیج با افزایش دما کاهش پیدا می کند. استحکام بالای این سنسور ها باعث میشود که در برابر شوک های مکانیکی و لرزش و همچنین شوک های حرارتی، مقاومت بالایی از خود بروز دهند.

جنس این قطعه از متریال مرغوب است و دمای ۵۰ تا ۱۵۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کند. با استفاده از یک اهم متر تست سنسور NTC پکیج قابل انجام است.

ابتدا باید اطمینان حاصل کنیم که ترمیستور یا NTC ایرادی دارد یا خیر ؟

در نهایت از طریق زیر ایرادات ایجاد شده را رفع کنیم یا دست به تعویض این قطعه بزنیم سپس لازم است برق دستگاه را قطع کنیم تا ایمنی آن تضمین شود، سنسور را از لوله جدا کرده و یک سنسور سالم تهیه کنیم و به مقایسه سنسور معیوب و سنسور سالم بپردازیم.

اگر دمای محیط ۲۵ درجه است استفاده از یک سنسور سالم لازم نیست. اهم متر را بر روی 10 کیلو یا بیشتر تنظیم کنید و دو سر اهم متر را به آن متصل کنید.

در صورتی که دمای محیط اطراف 25 درجه سانتیگراد باشد، باید عدد اهمتر 10 کیلو باشد. اگر عدد مورد نظر با رقم تنظیم شده متفاوت باشد، باید سنسور سالم  را با استفاده از اهم متر بررسی کنیدو عدد نمایش داده شده را با عدد اعلام شده توسط سنسور معیوب مقایسه کرده و اگر سنسور سالم نبود باید آن را تعویض کنید.

یرای سرویس پکیج دیواری و تعویض سنسور ntc پکیج ایران رادیاتور بهتر است توسط سرویسکار مجرب انجام شود تا باعث خرابی دیگر بخش های پکیج نشود.

انواع سنسور ها

 حسگر های سیستم گرمایشی ایران رادیاتور

  • سنسور تشخیص شعله
  • حسگر آب گرم مصرفی
  • سنسور دود

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید از این تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین وارد کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

#سنسور

#سنسور جداری

 

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.