شیر کنترل گاز پکیج

شیر کنترل گاز پکیج

 شیر کنترل گاز

برای کنترل روشن و خاموش شدن و تنظیم شعله از شیر کنترل گاز پکیج استفاده میشود.

شیر گازها معمولا از دو نوع برق استفاده می کنند:

برق 220 یا 110 ولت متناوت AC برای تغذیه سنولوئیدهای ورودی و خروجی

برق 2 تا 20 ولت مستقیم DC برای تنظیم شعله و اتصال به مدولاتور.

بیشترین کاربری در پکیج های کشور ما از شیر گاز SIT845 می باشد.

این شیر گاز ساخت کشور ایتالیا است و تنظیم آن به صورت دستی می باشد. در قسمت ورودی شیر گازی محلی برای تست فشار گاز ورودی وجود دارد INPOUT. فشار گاز می بایست 178 میلیمتر ستون آب و یا 18 میلی بار باشد. در قسمت خروجی شیر گاز محلی برای تست فشار گاز خروجی وجود دارد OUTPOUT. فشار گاز خروجی از حداقل1.5میلی بار تا حداکثر 12 میلی بار تنظیم می شود.

تنظیم شیر گاز کنترل پکیج

تنظیم فشار حداقل یا شعله کوتاه از طریق پیچ پلاستیکی که در وسط مدولار قرار دارد انجام می شود. با چرخش پیچ در مسیر عقربه های ساعت فشار گاز خروجی زیاد و در جهت عکس آن کم می شود. توجه داشته باشید این عمل فقط با پیچ گوشتی دوسو انجام گیرد، زیرا در اوسط پیچ حفره ای قرار دارد که در آن انتهای میله مدولار مشخص است و در زمان تنظیم با پیچ گوشتی چهارسو، نوک ابزار با سرمیله نوک ابزار با سرميله مدولار برخورد می کند و همین موضوع باعث می شود تنظیم دقیقی انجام نشود.

برای تنظیم حداکثر فشار خروجی یا شعله زیاد، می بایست با چرخاندن مهره ای که در اطراف پیچ تنظیم شعله کم می باشد، انجام شود. برای چرخاندن این مهره می بایست از آچار 10 میلیمتری استفاده شود. با چرخاندن مهره در مسیر عقربه های ساعت فشار شعله زیاد افزایش می یابد و در جهت مخالف کم می شوند.

در زمان تنظیم شعله فشارسنج مخصوص را به قسمت OUTPOUT متصل می کنیم.

سپس برای تنظیم شعله که یکی از سیم های تنظیم مدولار را قطع می کنیم و با چرخش پیچ مربوط به سه می کنیم.

برای تنظیم شعله زیاد می بایست از یک ولت متر استفاده نمود ولت متر را در حالت برقDC قرار می دهیم.

شیر آب گرم مصرفی را باز نموده تا مشعل روشن شود. دمای تنظیم شده بر روی صفحه نمایشگر را در آخرین حالت قرار میدهیم تا دستگاه با حداکثر توان کار کنند. سیم های ولت متر را به پشت سیم های مدولار متصل می کنیم و منتظر می مانیم تا ولتاژ، به 14 ولت برسد.

اگر ولتاز به 14 ولت نرسید، آرام آرام شعله را کم می کنیم تا دمای آب گرم مصرفی پایین بیاید و برد کنترل ولتاژ را بالاتر ببرد. پس از رسیدن به 14 ولت با چرخش مهره شعله زیاد با توجه به فشارسنج میلی بار متصل به پیچ outpout تنظیم می کنید.

حداقل و حداکثر فشار گاز خروجی به نسبت بازدهی و توان حرارتی دستگاه مشخص می شود.

شیر گاز کنترل پکیج های جدید

شیر گازهای نسل جدید به صورت مکانیکی تنظیم نمی شوند. تنظیم این شیرگازها از برد کنترل با کم و زیاد کردن ولتاز ارسالی انجام می شود. برای تنظیم این نوع شیر گاز می بایست وارد منوی تنظیم شیرگاز شوید. گزینه ” مربوط به شعله زیاد و گزینه LP مربوط به شعله کم می باشد که با کم و زیاد کردن اعداد مربوط تنظیم شه می شود.

 

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید از این تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین وارد کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

 

 

 

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.