عیب یابی و حل مشکل نشتی آب پکیج دیواری

عیب یابی و حل مشکل نشتی آب پکیج دیواری

عیب یابی و حل مشکل نشتی آب پکیج دیواری : نشتی آب از پکیج خبر از خراب شدن قطعات آن و نیاز به رفع آن می دهد. نشتی پکیج نه تنها می تواند باعث بروز مشکل در آن شود، بلکه می تواند منجر به نقص در برق و تعمیرات و تعویض های پرهزینه شود. اگر شما هم با مشکل آبریزی پکیج رو به رو هستید و می خواهید با علت بروز این مشکل و نحوه رفع آن آشنا شوید این مطلب را تا انتها بخوانید.

دلایل زیادی وجود دارد که باعث نشتی آب در پکیج های دیواری می شود. بررسی دقیق مشکل و عیب یابی آن نیاز به دانش تخصصی در زمینه تعمیرات پکیج دارد. هنگامی که متوجه نشتی آب در پکیج شدید باید سریعا پکیج دیواری را خاموش کنید، آب موجود در ناحیه نشتی را خشک کرده و شروع به بررسی پکیج کنید.

1-بالا رفتن فشار پکیج

یکی از شایع ترین علل نشتی آب پکیج، فشار زیاد آن است. اگر سطح فشار بیش از حد بالا برود، شیر تخلیه فشار پکیج  به طور خودکار آب را از سیستم خارج می کند تا فشار را کاهش دهد. فشار اضافی همچنین می تواند باعث خرابی قطعات پکیج شود که می تواند منجر به نشتی شود.

اگر احتمال می دهید که فشار پکیج علت نشتی آب از پکیج است، فشارسنج آن را بررسی کنید. این فشار سنج معمولاً به صورت عقربه ای یا دیجیتالی در جلوی پکیج است.

2-نشت آب از پکیج به علت پوسیدگی و خوردگی 

ممکن است پکیج به دلیل خوردگی دچار نشتی آب شود. هوا در سیستم گرمایشی لوله های مسی، رادیاتورها و مخازن را به مرور زمان دچار خوردگی می کند، این خوردگی می تواند باعث ضعیف شدن و در نهایت ترک خوردگی آن ها شود. این مسئله حتی در مدرن ترین پکیج های دیواری نیز دیده می شود در صورتی که پکیج دچار خوردگی شده باشد معمولا   از قسمت پایین دستگاه یا قسمت معیوب آب نشت می کند.

3-خراب شدن مبدل حرارتی

ممکن است خراب شدن مبدل حرارتی باعث نشتی آب در پکیج دیواری باشد. مبدل حرارتی یکی از مهم ترین قطعات در پکیج های دیواری است.

مبدل حرارتی یکی از قطعاتی است که ممکن است به مرور زمان خراب شود یا بشکند . این مبدل های حرارتی معیوب می توانند باعث نشتی آب در پکیج شوند. مبدل های حرارتی گران ترین قطعه پکیج هستند و هزینه قطعه جدید به همراه پرداخت هزینه لازم برای تعویض آن می تواند بسیار زیاد باشد.

4- نشتی از بست های پکیج دیواری

قسمت های مختلف پکیج توسط بست هایی به هم متصل میشوند. این بست ها به مرور زمان و در نتیجه انبساط و انقباض آب با گرم و سرد شل شده یا میشکنند و باعث نشتی آب از سیستم میشوند.گاهی هم ممکن است یک بست شکسته شود و این موضوع باعث نشت آب از پکیج می شود.برای رفع این مشکل بایستی کلیه بست ها و اتصالات در پکیج را بررسی کرده و در صورت شل شدن آنها را سفت کنید.

چگونه می توان مشکل نشتی آب پکیج را برطرف کرد؟

اگر پکیج  شما نشتی می کند، قبل از تماس با تعمیرکار پکیج، باید سیستم تامین آب و گرمایشی خانه خود را خاموش کنید. نشتی آب علاوه بر ایجاد مشکلات،  صدمات جبران ناپذیری به پکیج شما وارد کند.

آیا نشتی پکیج خطرناک است؟

آب می تواند باعث خرابی اجزای الکتریکی داخل و اطراف پکیج و حتی آتش سوزی شود. کپک می تواند در محیط های مرطوب رشد کند و مشکلات تنفسی  به ویژه برای افراد مبتلا به آسم ایجاد کند.

آیا نشتی پکیج دیواری قابل تعمیر است؟

پکیج  دارای نشتی تقریباً در همه موارد قابل تعمیر است. با این حال، انجام این کارهمیشه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

 

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید از این تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین واردات کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

 

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.