محافظت از پکیج در مقابل نوسان

محافظت از پکیج در مقابل نوسان

محافظت از پکیج در مقابل نوسان

محافظت از پکیج در مقابل نوسان،  از دغدغه های اصلی افرادی که از این سیستم گرمایشی استفاه می کنند. ایجاد اتصالات بهینه، کنترل مداوم پکیج های دیواری به صورت دوره ای موضوع مهمی است.

علاوه بر آن تجهیزات گرمایشی به دلیل برخورداری از قطعات متنوع و حساس باید بر اساس شرایط خاص نگه داری شوند.

ضمن این که نگه داری از پکیج های دیواری سبب بهبود راندمان کارکرد و افزایش طول عمر و همین طور جلوگیری از بروز هرگونه خطر در هنگام استفاده می شود.

کنترل فشار در پکیج

این موضوع باید به صورت روزانه بررسی و چک شود. در صورت افزایش یافتن می تواند سبب ایجاد مشکلات زیادی شود و همین طور انفجار دستگاه را در بر داشته باشد. این سیستم برودتی از اتصالات الکتریکی استفاده می کند. معمولاً پکیج های دیواری دارای استاندارد فشار هستند. باید عدد آن روی 1.5 بار باشد. همین طور نوسان در پکیج یا پایین رفتن آن و افزایش فشار تا 3 بار، یعنی بروز مشکل در عملکرد و این که دستگاه نیاز به بررسی های دقیق و تنظیم فشار دارد.

چک کردن منظم و مداوم اجزای پکیج

در موضوع محافظت از پکیج در مقابل نوسان، یکی از مهم ترین موضوعات، جلوگیری از نقص در قطعات داخلی، سیم ها، اتصالات برد های الکتریکی و همین طور خازن، مقاومت و… است. به هر حال این سیستم نیز یک بخش کنترل کامپیوتری دارد که بر اساس زبان برنامه نویسی اسمبلی کد نویسی شده است. شبیه به سیستم الکترونیکی خودرو است و اگر عملکرد درستی نداشته باشد می تواند به دلیل ارسال دستورات اشتباه موجب نوسن برق شود. در نهایت شما باید تمامی این قطعات را هر شش ماه یک بار چک کنید.

استفاده از محافظ برق مخصوص پکیج

محافظت از نوسان برق نه تنها در پکیج های دیواری، بلکه در تمامی دستگاه های الکترونیکی خانه و محل کار، از جمله مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. ضمن این که وجود دستگاه نوسان گیر پیش از هر چیزی می تواند از آسیب رسیدن به برد الکترونیکی و سوییچ های دستگاه جلوگیری کند. هدف بعدی ما محافظت از پکیج در مقابل نوسان می باشد. معمولاً این دستگاه به صورت خارج از برد در بازار موجود است و به شما امکانات زیادی نیز ارائه می دهد.

بررسی و مراقبت از دودکش پکیج دیواری

استفاده از کلاهک های ایمنی یکی از مهم ترین و بهترین روش هایی است که از جمع شدن آلاینده سمی جلوگیری می کند. از طرفی مطمئن باشید که این مسیر باز است و به دلیل ورود اجرام، پرندگان و یا لانه ساختن انواع موجودات گرفته نشده است. علاوه بر آن حتما از لوله های استاندارد در این مسیر استفاده کنید. یکی از مهم ترین مشکلاتی که ما همواره در امر تعمیرات این دستگاه ها با آن مواجه هستیم، عدم خروج حرارت و در نتیجه ایجاد مشکل در بدنه اصلی پکیج و عدم جلوگیری از فشار است.

کنترل ترانس های برق برای محافظت از پکیج در مقابل نوسان

ترانس های برق دستگاه های مصرفی هستند که ممکن است پس از مدتی استفاده و یا در اثر یک نوسان در سیستم برق شهری دچار مشکل شوند. در نتیجه اگر مقدار جریان وارده به ساختمان بیش از حد ترانس باشد، قطعاً این احتمال وجود خواهد داشت که ترانس از کار بیفتند. در نتیجه بهتر است به صورت دوره ای و هر فصل از سال یکبار، این دستگاه را به خوبی بررسی کنید.

برای این کار در زمانی که اتصال برق و کنتور وصل است از مولتی متر استفاده کنید و سعی کنید کنترل برق توسط این دستگاه را بررسی فرمایید. البته اگر با مفاهیم الکترونیک آشنایی ندارید، بهتر است که این کار را به یک متخصص بسپارید.

فرسودگی سیم های برق و اتصالات

گاهی هم شبکه داخلی برق ساختمان شما هیچ تقصیری ندارد. بلکه مشکل از افزایش فشار بر شبکه خواهد بود. در صورتی که مدام از وسایل پرمصرف برق در خانه و یا محل کار خود استفاده می کنید. احتمالا باید نگران دستگاه پکیج دیواری باشید. محافظت از پکیج در مقابل نوسان یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید همواره نسبت به آن حساس بوده و سعی کنید حتما سیم های اتصال را چک کنید، از محافظ های برق استاندارد استفاده کنید و اگر شبکه برق شهری بخصوص در فصل تابستان ضعیف است، استفاده از پکیج و سیستم گرمایشی آن را متوقف کنید.

 

 

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید ازاین تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین وارد کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.