هوا گرفتن رادیاتور ها

علت هوا گرفتن رادیاتور ها

هوا گرفتن رادیاتور ها

به طور معمول، علت هوا گرفتن رادیاتورها بر اثر نشت های مختصر آب از سیستم لوله کشی گرمایش و اضافه کردن آب به مدار است. ممکن است واکنش های اکسیداسیون و احیاب بین فلزات الومینیوم و مس بکار رفته در پکیج و رادیاتور ها نیز باشد.

برای رفع هوای موجود در رادیاتور ها ابتدا باید پمپ سیرکولاتور را خاموش و بعد از چند دقیقه که جریان آب درون لوله ها آرام شد، تمامی رادیاتور های موجود چه از نوع آلومینیومی و چه از نوع فولادی و … را در ساختمان هواگیری نمایید.

اگر بعد از چندبار هواگیری، رادیاتور مشخصی هوا داشته باشد. (با وجود سالم بودن خود رادیاتور و شیر و اتصالات آن) احتمالا بلوک آن رادیاتور از آخر خط انشعاب دارد.

جریان آب سیستم شوفاژ نمیتواند به راحتی در آن گردش کند. که دراین صورت بعد از مشورت با سرویس کارا و تعمیر کاران میتوانید نسبت به تعویض پمپ سیرکولاتور با پمپ قوی و اضافه کردن پمپ دیگر به سیستم اقدام نمایید.

نکته یک:

در صورتی که سیستم لوله کشی از نوع کلکتوری باشد. ،شیر ایرونت ( شیر هواگیری) روی کولکتور ها نصب میباشد که احتمال هوا داشتن رادیاتور ها را کمتر میکند.

نکته دو:

روی پمپ سیرکوله پکیج شوفاژ ها معمولا یک ایرونت اتوماتیک نصب و هوای جمع مدار روی پمپ را به صورت اتومات خارج میکند.

نکته سوم:

در صورتی که به هر دلیلی رادیاتوری بالاتر از شوفاژ نصب باشد. باید شیر هواگیری اتوماتیک روی آن نصب شود، چون بیشتر هوای مدار به قسمت بالاترین نقطه آن هدایت میشود.

 

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید از این تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین واردات کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

واردات قطعات پکیج

 

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.