پکیج فن دار و بدون فن

پکیج فن دار و بدون فن

پکیج یکی از ضروری ترین وسایل هر خانه است. تولید گرمای محیط و آب گرم به عهده این دستگاه می باشد. لذا پکیج ها به دو نوع فن دار و بدون فن ساخته می شوند که هریک از آن ها ویژگی هایی دارند که باعث می شود برای مکان هایی در نظر گرفته شوند.

شرایط استفاده از پکیج شوفاژ بدون فن :

حداقل قطر لوله دودکش ساختمان برای استفاده از پکیج دیواری باید ۱۵ سانتی متر باشد.

:دودکش ساختمان باید مستقل و فقط مخصوص همان دستگاه و دارای کلاهک H شکل باشد.

فاصله کلاهک تعديل بالای دستگاه پکیج شوفاژ دیواری تا کلاهک H پشت بام (ارتفاع عمود دودکش ساختمان باید حداقل ۳ متر باشد.

چنانچه قسمتی از لوله دودکش در فضای آزاد قرار گیرد، باید آن قسمت را عایق نمود.

نصب دودکش افقی منوط به اضافه کردن ارتفاع متناسب به آن طبق مقررات ملی ساختمان امکان پذیر بوده است. دودکش باید با شیب مناسب مثبت (حدود ۲ درصد) باشد.

فضای نصب به اندازه کافی بزرگ بوده و دارای تهویه مناسب طبق مقررات ملی ساختمان باشد.

رعایت قانون 20 برای نصب دودکش پکیج الزامی است.

شرایط استفاده از پکیج دیواری فن دار

برای نصب پکیج فن دار با توجه به شرایط محل نصب، می توان از سیستم دودکش دوجداره، دولوله ای یا دودکش تک جداره استفاده نمود.

هرگز نباید دودکش دوجداره مخصوص پکیج فن دار (دودکش شرکتی) دستکاری و یا غیراستاندارد نصب گردد. حداکثر طول لوله دودکش دوجداره با توجه به ظرفیت حرارتی دستگاه و نوع دودکش لحاظ می شود (پکیج ۲۴ کیلووات حدود ۴ متر و پکیج ۲۸ کیلووات ۳ متر) و به ازای استفاده از هر زانو اضافی یک متر از طول مجاز دودکش کم خواهد شد.

دودکش های افقی در پکیج فن دار باید به سمت بیرون شیب (۲ تا ۳ درصد) داشته باشند تا درصورت تعریق، آب حاصله به داخل دستگاه نریزد.

دودکش دوجداره این نوع باید به هوای آزاد ارتباط داشته باشد تا دود ایجاد شده به محیط بیرون از ساختمان تخلیه گردد و هوای مورد نیاز احتراق از محیط بیرون تامین گردد .

 

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید از این تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین وارد کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.