انفجاری روشن شدن پکیج

انفجاری روشن شدن پکیج

انفجاری روشن شدن پکیج از جمله رایج ترین مشکلات در پکیج است. بروز این مشکل در پکیج دیواری دلایل گوناگونی دارد.  پکیج یکی از سیستم های گرمایشی فوق العاده کاربردی است که از آن هم به عنوان آبگرمکن استفاده می شود و هم برای گرم کردن محیط خانه از طریق شوفاژ می توان پکیج را استفاده کرد.

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است در استفاده از پکیج با آن برخورد کنید، مشکل انفجاری روشن شدن پکیج است.  وقتی شما آب گرم را باز می کنید، فندک فعال شده و پکیج را روشن می کند و این موضوع باعث می شود که یک صدای انفجار مانندی از پکیج شنیده شود که کمی ترسناک هم هست.

در این مقاله که توسط تیم شرکت فرتاک که واردکننده قطعات پکیج میباشد، می خواهیم به شما بگوییم که این مشکل به چه دلایلی اتفاق می افتد و چطور می توان آن را برطرف کرد، توصیه می کنیم حتما در این مقاله با ما همراه باشید.

1-انفجاری روشن شدن پکیج به دلیل خراب شدن پرشر هوا

پرشر هوا یکی از مهم ترین قطعات در پکیج است که وظیفه کنترل فن و کارکرد آن را دارد. این دستگاه در صورت خوب کار نکردن فن و خارج نشدن دود از پکیج دستور غیرفعال کردن پکیج را می دهد. در صورتی که پرشر هوا خراب شود تشخیص جمع شدن دود در پکیج به درستی صورت نگرفته و این موضوع باعث می شود تا پکیج انفجاری روشن شود.

برای رفع این مشکل در اولین اقدام پرشر هوا را بررسی و در صورت خراب شدن آن را تعویض کنید.

2-زیاد بودن فاصله الکترود جرقه زن

در صورتی که فاصله میان الکترود جرقه زن و مشعل زیاد باشد، شعله دیرتر ایجاد می شود، توجه داشته باشید فاصله میان جرقه زن و مشعل 3.5 میلی متر است در صورتی که این فاصله از این مقدار بیشتر بود آن را تنظیم نمایید.

3-خراب شدن دودکش از مهم ترین علل انفجاری روشن شدن پکیج

خراب شدن دودکش یکی از رایج ترین دلایلی است که باعث انفجاری روشن شدن پکیج می شود. وِظیفه دود کش در پکیج های دیواری خروج دود و احتراق به بیرون است. زمانی که دودکش با مشکل روبه رو شود این احتراقات در پکیج جمع و محبوس می شوند و همین موضوع باعث می شود که روشن شدن پکیج به صورت انفجاری باشد.

برای رفع این مشکل وضعیت دود کش را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که دود و احتراقات به طور کامل از پکیج خارج می شود. در صورت خراب بودن دودکش آن را مجدد نصب کنید.

4-جرقه زن پکیج خراب است.

در بسیاری از مواقع این مشکل ناشی از خراب شدن جرقه زن می باشد. جرقه زن در مسیر خروجی مشعل دارد.

مثلا : اگر الکترود جرقه زن اکسیدی ، ترانس آن خراب و یا برق ضعیف باشد پکیج انفجاری روشن میشود.

بنابراین در صورت خوب کار نکردن جرقه زن سیم برق را چک کنید و مطمئن شوید برق به درستی وارد پکیج می شود. همچنین سر جرقه زن را بررسی و در صورت اکسید شدن تمیز کنید. اگر ترانس خراب بود آن را بررسی و تعویض نمایید.

5-انفجاری روشن شدن به علت تنظیم نبودن فشار گاز

اگر فشار گاز تنظیم نبوده و کم باشد گاز دیرتر به پکیج می رسد و این موضوع باعث می شود تا مشعل گاز کافی برای روشن شدن را دیر دریافت کند و در نتیجه پکیج با حالت انفجاری روشن شود.

بنابراین در صورتی که این موضوع از دلایل بروز مشکل در روشن شدن پکیج است حتما شیر گاز را بررسی و آن را تنظیم نمایید همچنین در صورت خراب بودن شیر گاز آن را تعویض کنید.

6-اکسیژن کم است.

کم بودن اکسیژن یکی دیگر  از این دلایل است. همانطور که می دانید اکسیژن یکی از فاکتورهای مهم برای آتش گرفتن چیزی است. اگر اکسیژن کم باشد گاز جمع شده و این موضوع باعث می شود تا پکیج هنگام روشن شدن صدای انفجار بدهد.

برای رفع این مشکل بررسی کنید که آیا اکسیژن به میزان کافی وارد پکیج می شود یا خیر. همچنین در صورت پکیج شما دریچه های بیشتری برای وارد شدن هوا و اکسیژن دارد آنها را به خصوص در فصل های گرم سال باز کنید.

7-مسدودی سوراخ های مشعل.

مسدود شدن سوراخ های مشعل یکی از دیگر دلایلی است که باعث انفجاری روشن شدن پکیج می شود. در صورتی که سوراخ های مشغل گرفته باشد ، مشعل دیر روشن شده و این موضوع باعث تجمع گاز در محفظه پکیج است. تجمع گاز در پکیج باعث می شود که پکیج به صورت انفجاری روشن شود.

برای رفع این مشکل مشعل را بررسی و در صورت مشاهده هر گونه گرفتگی در سوراخ ها آن را تمیز کنید.

چگونه از انفجاری روشن شدن پکیج جلوگیری کنیم؟

بهترین راه برای جلوگیری از بروز مشکل انفجاری روشن شدن پکیج سرویس به موقع و دوره ای است. پکیج های دیواری مانند دیگر لوازم با گذشت زمان نیاز به تعمیر پیدا می کنند.

سرویس دوره ای پکیج باعث بررسی قطعات پیش از خراب شدن و تعمیر سریع آن ها میگردد. به طور مثال در سرویس دوره ای پکیج دودکش، شیر گاز، مشعل، جرقه زن، پرشر هوا و دیگر قطعات پکیج بررسی می شود.

در صورتی که هر یک از این قطعات با مشکلاتی روبه رو شده باشند مثلا مسدودی جرقه زن یا فاصله زیاد آن از مشعل ، و تنظیم نبودن فشارگاز اقدام لازم صورت می گیرد. این موضوع باعث می شود تا پیش از خراب شدن قطعات یا بروز مشکلاتی مانند روشن شدن انفجاری پکیج تعمیرات صورت گیرد.

 

 

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید از این تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین واردات کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.