رادیاتور های قرنیزی

رادیاتور های قرنیزی

رادیاتور های قرنیزی

سیستم رادیاتور های قرنیزی از جمله وسایل گرمایشی تمام آبی میباشد.  تامین آبگرم آن از طریق مختلفی مانند: موتور خانه مرکزی، پکیج شوفاژ، ابگرمکن خورشیدی و … امکان پذیر میباشد.

در لوله کشی ساختمان بهتراست از سیستم کلکتوری استفاده شود. محل قرارگیری کلکتور به نحوی انتخاب گردد که تمامی خطوط رادیاتور طراحی شده افت فشار تقریبا یکسانی داشته باشیم.

لوله های استفاده شده باید از لوله های پنج لایه 16 میلی متری باشد.

لوله کشی به نحوی باید باشد که استارت های رادیاتور که از کف بیرون می آیند و از ابتدای دیوار 15 سانتی متر و از دیوار پشتی حدود یک سانتی متر فاصله داشته باشند.

تعداد استارت ها با توجه به موقعیت ساختمان و متراژ ساختمان مشخص میگردد.

در رادیاتور های قرنیزی، آب از طریق لوله های پنج لایه به رادیاتور میرسد، همچنین هوا از فضای که بین رادیاتور و سینی پشتی در نظر گرفته شده عبور کرده و گرم میشود و پس از گرم شده هوا به طور طبیعی به سمت بالا جریان پیدا میکند و این پروسه موجب گرمایش ساختمان میشود .

در این سیستم با نصب کانوکتور بر روی رادیاتور گردش طبیعی هوا در فضای ساختمان بیشتر میشود و راندمان حرارتی را تا حدود 30 درصد افزایش میدهد.

از انجایی که گرمایش از پایین ترین نقطه صورت میگیرد و تمام ساختمان همزمان و به صورت یکنواخت گرم  میشود .

مدت زمان بین شروع پروسه تا دمای مطلوب در ساختمان کاهش میابد و این امر باعث کم شدن مصرف انرژی نسبت به سایر وسایل گرمایشی میگردد .

رادیاتور های قرنیزی

مراحل نصب رادیاتور های قرنیزی

  1. نصب عایق حرارتی جهت جلوگیری از اتلاف حرارت
  2. نصب نگهدارنده سینی
  3. اندازه گیری فواصل و برشکاری رادیاتور
  4. رفعه پلیسه های موجود هنگام برش کاری
  5. جایگذاری اتصالات رادیاتور ها به صورت آب بند
  6. جا گذاری رادیاتور ها روی سینی و محکم کردن آن ها

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید از این تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین واردات کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.