علت هاي چشمک زدن چراغ پکیج

علت هاي چشمک زدن چراغ پکیج

علت هاي چشمک زدن چراغ پکیج از رایج ترین مشکلات پکیج های دیواری ایران رادیاتور است. چراغ های پکیج ایران رادیاتور اختلالات به وجود آمده درون دستگاه را نمایش می دهند. بسیاری از پکیج ها که صفحه نمایشگر ندارند خطا درون آنها به وسیله چشمک‌ زدن قابل تشخیص خواهد بود. روی هر یک از پکیج ها عدد ۳۰ تا ۹۰ را مشاهده می‌ کنید که اگر چراغ هر یک از آن عدد ها روشن شود نشان دهنده اختلال در عملکرد پکیج است. چراغ نارنجی پکیج زمانی روشن می‌گردد که شعله روشن است و با خاموش شدن شعله امکان دارد که این چراغ خاموش گردد.

علت چشمک چراغ پکیج ایران رادیاتور از طریق اعداد روی پکیج است . هر یک از این اعداد اگر روشن شوند یعنی مشکل خاصی در درون دستگاه وجود دارد. این مشکلات عبارت هستند از :

1.چشمک چراغ های 30 و 40 در پکیج ایران رادیاتور

درصورت مشاهده چشمک این چراغ ها برد کنترلی خراب است. برای برطرف سازی این مشکل نیاز است برد را تعویض یا تعمیر نمایید. فرد متخصص که در این زمینه تخصص دارد می تواند این مشکل را برطرف نماید. بنابراین خودتان برای تعمیر این مشکل اقدام نکنید. چرا که ممکن است آسیب و صدمات بیشتری را به سیستم وارد سازید.

2.چشمک چراغ های 40 و 70

اگر متوجه چشمک زدن چراغ این اعداد شدید باید بدانید که پکیج با کمبود فشار گاز مواجه شده است. در این صورت باید فشار گاز را بیشتر کنید. البته پیش از افزایش فشار گاز باید درجه فشار گاز را بررسی کنید. اگر عدد بین 7 تا 5.1 بود، درجه استاندارد است. در صورت افزایش و کاهش فشار خطرات زیادی برای سیستم پکیج به وجود می آید. در صورتی که بعد از تست فشار باز هم مشکل حل نشد باید با تعمیرکار مشورت کنید.

3.چشمک چراغ 70 و 80

یکی از علت چشمک زدن چراغ پکیج یعنی خراب شدن سنسور شعله که با روشن شدن چراغ 70 و 80 این امر را می توانید متوجه شوید. در صورتی که سنسور نتواند وجود شعله را به خوبی تشخیص دهد این چراغ ها روشن می شوند. البته که باید بدانید در صورت قطعی گاز، خرابی شیر کنترل دستگاه و برد الکترونیکی این چراغ ها نیز روشن می شوند.

4.چشمک چراغ 50 و 80 پکیج ایران رادیاتور

روشن شدن این دو چراغ نشان دهنده ارور قبلی می باشد که بیان کردیم. شما با روشن شدن این چراغ ها باید مشکلات شیر کنترل، برد الکترونیکی و …. که مربوط به مورد قبل بود را بررسی کنید.

5.چشمک چراغ 60 و 80

زمانی که چشمک چراغ پکیج روی این دو عدد باشد، باید بدانید که عملکرد ضد یخ زدگی را نشان می دهد. در برخی از موارد این چراغ نشان دهنده پمپ روشن می باشد.

6.چشمک چراغ 60 و 70

زمانی که ضد یخ دستگاه با پمپ روشن شود این دو چراغ روشن می گردند.

7.چشمک چراغ 40 و 80

در برخی از پکیج هایی بدون فن برای نمایش قطعی سنسور دود این اعداد روشن ‌میشوند. امکان دارد که دودکش به درستی نصب نگردد و یا دود کثیف و آلوده راه آن را مسدود سازد. در این حالت چراغ های ۴۰ و ۸۰ روشن و خاموش می شوند. شما باید دودکش را سر جای خود محکم کنید و اگر آلودگی درون آن وجود دارد آن را پاک نمایید.

در صورت مشاهده هرگونه ترک و شکستگی باید اقدام به تعویض آن نمایید. بعد از تمیز کردن فن نیاز است که پکیج را ریست نمایید و اگر مشکل باز هم برطرف نشد باید از متخصصی که در این زمینه تخصص بیشتری دارد راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

8.چشمک چراغ 70

اگر متوجه شدید که چراغ 70 روشن است باید بدانید که حرارت مبدل اولیه درجه اش بیشتر از 89 است. در این صورت باید درجه را کاهش دهید.

9.چشمک چراغ های 40، 70 و 80

در صورتی که آب درون پکیج به جوش بیاید این چراغ ها به صورت همزمان چشمک می زنند. دلیل چشمک زدن چراغ پکیج در اعداد ۴۰، ۷۰ و ۸۰ یعنی جوش آمدن آب درون پکیج، گاهی این خطا امکان دارد به علت گرفتگی نشان داده شود. در برخی از مواقع نیز پیش می آید که این گرفتگی شدت زیادی داشته باشد و سر و صدا زیادی از پکیج تولید می شود. رسوب درون لوله ها بسته به نوع شیر رادیاتور ها و همچنین خرابی پمپ ها این خطا را به وجود می آورند.

شما باید برای رفع کردن این مشکل ابتدا اجازه دهید تا سنسور خنک گردد. سپس می توانید پکیج را ریست کنید و از باز کردن شیرهای پایین و بالای رادیاتور مطمئن گردید. اگر آب از درون دستگاه خارج نشود یعنی رسوب درون آن قرار گرفته است. برای رسوب زدایی پکیج و تعمیر کردن این مشکل تنها باید از تعمیرکار پکیج کمک بگیرید.

10.چشمک چراغ 50، 70 و 80

در صورتی که چنین خطایی را از سنسور شوفاژ خود دریافت کردید باید برای برطرف کردن آن از تعمیرکار پکیج درخواست بازدید داشته باشید. در واقع اگر چراغ ‌ها روشن باشند یعنی سنسور شوفاژ از مدار اصلی قطع شده است.

11.چشمک چراغ های 60، 40 و 70 پکیج ایران رادیاتور

در صورتی که چشمک این چراغ ها را مشاهده کردید ، درون فن پکیج خرابی به وجود دارد. در برخی از موارد این چراغ ها اگر روشن شوند، یعنی اختلال بزرگی درون برد دستگاه است. دقت داشته باشید که هر یک از چراغ ها باید با یکدیگر روشن شوند تا نشان دهنده این مشکل باشند. در صورت مشاهده روشن شدن این چراغ ها باید از تعمیرکار درخواست تعمیر و تعویض فن یا برد دستگاه را داشته باشید.

امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان مفید بوده باشد. درصورتیکه به تخصص نصب و تعمیرات پکیج دیواری علاقمند هستید و تمایل دارید از این تخصص کسب درآمد کنید ازبخش بلاگ های سایت شرکت فرتاک ایران كه از جمله بزرگ ترین واردات کننده قطعات پکیج میباشد، استفاده کنید.

علت هاي چشمک زدن چراغ پکیج

منو اصلی

باز کردن وات اپ
می تونم کمکتون کنم؟
شرکت فرتاک ایران
سلام سوالات خود را از ما بپرسید.